logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Nieznajomy w łóżku
01.06.2010
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Nieznajomy w łóżku



Pozornie tylko figlarne wyznanie "Codziennie budzę się u boku nowej osoby" w połączeniu z minimalistyczną kreacją – celowo obrazującą pustkę – jest bolesne i budzi współczucie wobec jego autora, osoby cierpiącej na chorobę Alzheimera.

Utrata pamięci, duża zmienność nastroju, problemy z komunikacją to trzy podstawowe objawy demencji. Jedną z jej najczęstszych jej przyczyn jest choroba Alzheimera, a wspominane symptomy wywołane są obumieraniem neuronów. Powstałe w strukturze mózgu uszkodzenia potrafią trwale zmienić charakter i zachowanie człowieka. Kampania brytyjskiej organizacji Alzheimer’s Society uzmysławia problemy, z jakimi zmagają się osoby dotknięte tą chorobą. Chorzy nie pamiętają twarzy najbliższych osób, imion i nazwisk znajomych, ważnych dat, a nawet domowego adresu.

Dwie kreacje, przygotowane przez specjalistów ze szkoły reklamy University Of Gloucestershire, przedstawiają staromodną sypialnię oraz fotele na zaniedbanym ganku. Podniszczone meble sugerują, że ich właścicielami są osoby starsze i to głównie ich dotyka poruszany w kampanii problem.

Utrzymane w nieco żartobliwej konwencji nawiązującej do romantycznej wyliczanki hasło – "She loves me, she loves me not" ("Kocha, nie kocha") – uzmysławia gorzką prawdę o wpływie choroby na związki emocjonalne. Dla osób cierpiących na Alzheimera nic nie jest pewne, nie są w stanie określić więzi łączących ich z innymi ludźmi. W wyniku choroby tracą wspomnienia na bazie których mogliby zdefiniować bliskość relacji. Bez wspólnej historii ludzie stają się dla siebie obcy, mimo że przeżyli razem wiele lat.

Alzheimer’s Society jest brytyjską organizacją prowadzącą walkę przeciwko chorobie Alzheimera i demencji, a jej główną misją jest poprawa jakości życia osób cierpiących na te schorzenia.
P.Cieślikiewicz








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 12.06.2024Kreacje / printy

    Żyję z HIV – poznaj ich historie

  • 28.05.2024slider

    Jak ruchem zmieniać umysł?

  • 16.05.2024Kreacje / printy

    Pod opieką ropuchy

  • 13.05.2024Kreacje / printy

    Kintsugi — sztuka sklejania człowieka

  • 06.05.2024Wiedza - Literatura

    Truskawki to ulubione owoce Polaków

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek