logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  15.09.2010

Niewidzialni pasażerowie w kampanii ZTM



Osoby niepełnosprawne bywają – podobnie jak osoby starsze oraz kobiety w ciąży – „trudno dostrzegalne” dla innych podróżujących komunikacją miejską. Na początku września ruszyła 2. część kampanii społecznej warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego „Przyjacielu, ustąp miejsca”.

Celem akcji jest zwiększenie wrażliwości społeczeństwa, a tym samym chęci do niesienia pomocy, niepełnosprawnym podróżnym, poprzez np. udzielenie informacji osobie niewidomej, pomóc przy wsiadaniu pasażerowi z problemami ruchowymi czy też ustąpienie miejsca.

Kampania plakatowa skierowana jest nie tylko do pasażerów. Równie istotnymi jej adresatami są kierowcy autobusów, tramwajów oraz metra – osoby bezpośrednio odpowiedzialne i zaangażowane w przewóz osób. Celem działań ZTM jest uczulenie ich, aby zawsze dostrzegali niepełnosprawnych pasażerów. „Przechylenie” autobusu, w celu zniwelowania różnicy pomiędzy progiem a krawężnikiem czy rozłożenie specjalnego podestu umożliwiającego wjazd wózkiem – to proste, ale pomocne działania, które powinny być traktowane nie tylko jako służbowy obowiązek, ale również jako zwykły ludzki odruch.

Według szacunków w Warszawie żyje ponad 180.000 niepełnosprawnych mieszkańców. To ponad 10% całej stołecznej społeczności. Transport publiczny jest ważnym narzędziem, pozwalającym osobom nie w pełni sprawnym aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym.

Plakaty kampanii „Przyjacielu, ustąp miejsca” znajdują się w autobusach, tramwajach, na tablicach na stacjach metra oraz w gablotach wiat przystankowych. Na monitorach LCD w autobusach emitowany jest spot, a na monitorach cityinfo (w wagonach metra) – specjalna plansza poświęcone kampanii. Na stronie internetowej ZTM, a także na stołecznych portalach internetowych umieszczony został specjalny banner. Partnerami kampanii są: stacja TVN Warszawa, City Channel oraz AMS.

————-
70% autobusów kursujących obecnie w godzinach szczytu w Warszawie oraz 94% w dni świąteczne to pojazdy niskopodłogowe. W ciągu najbliższych 3-4 lat niskopodłogowe będą wszystkie autobusy oraz połowa tramwajów. Nowe pojazdy wyposażone są w system głosowej informacji pasażerskiej. Dodatkowym udogodnieniem jest opcja „przyklęku”, dzięki której kierowca może przechylić autobus, zmniejszając różnicę pomiędzy progiem a krawężnikiem. Po stołecznych ulicach kursują już autobusy wyposażone w przyciski do otwierania drzwi oznaczone alfabetem Braille’a. Podobnie oznakowane są przyciski w windach na stacjach metra. W pojazdach komunikacji miejskiej wprowadzono bardziej kontrastowe oznakowanie progów drzwi oraz skrajów podestów.
M. Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 11.09.2023

    Narodowy Dzień Sportu 2023 już 17 września


  • 07.09.2023

    13 EKO wiat AMS na nowej linii tramwajowej w Krakowie


  • 04.09.2023

    Startuje konkurs fotograficzny Wiki Lubi Zabytki


  • 04.09.2023

    „Książka za worek śmieci” – ruszyła XXI edycja akcji


  • 31.08.2023

    Rusza RakReaton, czyli wyzwanie, w którym liczy się pomaganie


  • 28.08.2023

    Pełnometrażowy komiks „42 dni” o przemysłowym chowie kurczaków 


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek