logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Niewidzialną Wystawę odwiedziło już ponad 10 tysięcy osób
26.04.2012
Tematy: Wydarzenia

Niewidzialną Wystawę odwiedziło już ponad 10 tysięcy osób



Niewidzialna Wystawa odbywa się w Warszawie. To interaktywna wyprawa do świata ciemności, która pozwala zrozumieć z jakimi problemami borykają się ludzie niewidomi i poznać świat z innej perspektywy. Poprzez pozytywne przeżycia, uczy ludzi, jak mogą pomagać niepełnosprawnym w codziennych sytuacjach.

Niewidzialna Wystawa działa w Budapeszcie od 2007 roku i od tamtej pory odwiedziło ją kilkaset tysięcy osób. W oczekiwaniu na podobny sukces, ten sam projekt otworzył się w 2011 roku również
w Pradze. Wystawa stała się tam zarazem jedną z najpopularniejszych atrakcji turystycznych miasta. 10 grudnia 2011 roku wystawę otworzono także w Warszawie. Tak jak w poprzednich przypadkach cieszy się ona ogromnym zainteresowaniem. Do tej pory, odwiedziło ją już ponad 10 tysięcy ludzi i liczba ta stale rośnie.

Na wystawie, goście pozyskują informacje za pomocą dotyku, słuchu i węchu oraz poczucia równowagi. Dzięki temu, bez pomocy wzroku  mogą dowiedzieć się, z jakimi trudnościami spotykają się niewidomi i przekonać się zarazem, że nawet w ciemności świat może być piękny i pełny. Projekt stworzono aby zbliżyć do siebie świat widzących i niewidomych, a poprzez pozytywne przeżycia nauczyć ludzi, jak mogą pomagać osobom niepełnosprawnym.

– Chcemy wykorzystać każdą nadarzającą się okazję, by pokazać, że osoby niewidome i słabowidzące mogą żyć tak samo pełnym i szczęśliwym życiem. Nasi przewodnicy to osoby z pozytywnym nastawieniem, otwartością, poczuciem humoru, pasjami. To m.in. dlatego wystawa wzbudza tak wielkie zainteresowanie. Przyczynia się ona nie tylko do wzrostu świadomości problemu, ale stanowiąc pewną formę rozrywki – jednocześnie porusza i  pobudza nasze myślenie, staje się świetnym pretekstem do dyskusji. To także forma dobrych praktyk, która stwarza niewidomym możliwość zatrudnienia – mówi Małgorzata Wiśniewska, Dyrektor Generalny Niewidzialnej Wystawy w Warszawie.

Niewidzialną Wystawę zaplanowano na dwa lata z możliwością przedłużenia tego okresu. Wszystko zależeć będzie od zainteresowania projektem w przyszłości. Ceny biletów wahają się od 13 zł za wejściówki grupowe do 57 złotych za rodzinne karty wstępu. Dzieci do siódmego roku życia wchodzą za darmo.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek