Niewidomy pingwin i kulawa panda
Osoby niepełnosprawne nie są tak medialnym tematem jak pandy, czy pingwiny – tak można w skrócie przedstawić założenia, na jakich opierała się kampania argentyńskiej fundacji Par, przygotowana przez agencję McCann Erickson.
Billboardy, które pojawiły się na ulicach największych miast Argentyny, przedstawiają ludzi niepełnosprawnych w przebraniach zwierząt należących do zagrożonych gatunków. W jednej wersji młody człowiek w stroju pandy podpiera się kulami, w drugiej starszy mężczyzna przebrany za pingwina ma ze sobą białą laskę- atrybut niewidomego. Przekaz uzupełnia hasło "Osoby niepełnosprawne nie są tak medialnym tematem jak pandy/pingwiny, ale także potrzebują twojej pomocy". Plakaty miały być swego rodzaju prowokacją do zadania sobie przez obserwatorów pytania, czy nie poświęcają więcej uwagi sprawom często poruszanym w mediach (takim jak ginące gatunki) kosztem niezajmującego pierwszych stron gazet, za to dotykającego każde społeczeństwo problemu niepełnosprawności.
Powstała w 1988 roku Fundacja Par zajmuje się przede wszystkim kwestią funkcjonowania osób niepełnosprawnych na rynku pracy. Prowadzi warsztaty podnoszące kompetencje skierowane do osób o obniżonej sprawności, a także szkolenia w zakresie zakładania własnego biznesu.
Współpraca Fundacji Par i McCann Erickson trwa od 1998, kiedy to argentyński oddział agencji postanowił nieodpłatnie stworzyć i przeprowadzić kampanię na zlecenie jednej organizacji non-profit. Spośród ponad 20 zgłoszonych NGO wybrana została właśnie Par. Przygotowana akcja okazała się na tyle dużym sukcesem, że podjęto decyzję o kontynuacji wspólnych działań.
A.Postek
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
29.05.2023
Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt
-
25.05.2023
Dog save the King!
-
25.05.2023
Ruszyła ogólnopolska akcja #TataTeżCzyta
-
23.05.2023
Szukamy życia w kosmosie, niszczymy tu, na Ziemi
-
23.05.2023
Mały Książę i Kundelek
-
18.05.2023
Torba STORSTOMMA dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę