logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Argentyna, Praca i polityka zatrudnienia, Równouprawnienie i tolerancja
   ──────  06.03.2010

Niewidomy pingwin i kulawa panda



Osoby niepełnosprawne nie są tak medialnym tematem jak pandy, czy pingwiny – tak można w skrócie przedstawić założenia, na jakich opierała się kampania argentyńskiej fundacji Par, przygotowana przez agencję McCann Erickson.

Billboardy, które pojawiły się na ulicach największych miast Argentyny, przedstawiają ludzi niepełnosprawnych w przebraniach zwierząt należących do zagrożonych gatunków. W jednej wersji młody człowiek w stroju pandy podpiera się kulami, w drugiej starszy mężczyzna przebrany za pingwina ma ze sobą białą laskę- atrybut niewidomego. Przekaz uzupełnia hasło "Osoby niepełnosprawne nie są tak medialnym tematem jak pandy/pingwiny, ale także potrzebują twojej pomocy". Plakaty miały być swego rodzaju prowokacją do zadania sobie przez obserwatorów pytania, czy nie poświęcają więcej uwagi sprawom często poruszanym w mediach (takim jak ginące gatunki) kosztem niezajmującego pierwszych stron gazet, za to dotykającego każde społeczeństwo problemu niepełnosprawności.

Powstała w 1988 roku Fundacja Par zajmuje się przede wszystkim kwestią funkcjonowania osób niepełnosprawnych na rynku pracy. Prowadzi warsztaty podnoszące kompetencje skierowane do osób o obniżonej sprawności, a także szkolenia w zakresie zakładania własnego biznesu.

Współpraca Fundacji Par i McCann Erickson trwa od 1998, kiedy to argentyński oddział agencji postanowił nieodpłatnie stworzyć i przeprowadzić kampanię na zlecenie jednej organizacji non-profit. Spośród ponad 20 zgłoszonych NGO wybrana została właśnie Par. Przygotowana akcja okazała się na tyle dużym sukcesem, że podjęto decyzję o kontynuacji wspólnych działań.
A.Postek


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Not so hot
Czas:
2010.3.1 - 2010.3.31
Tematy:
Praca i polityka zatrudnienia, Równouprawnienie i tolerancja
Kraje:
Argentyna
Nadawca:
Fundación Par
Media:
Billboardy
Wykonawca:
McCann Erickson (Argentina)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
People with disabilities are not so hot in the news as panda bears / as penguins, but they also need your help. (Osoby niepełnosprawne nie są tak medialnym tematem jak pandy/ pingwiny, ale też potrzebują twojej pomocy)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.05.2023

    Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt


  • 25.05.2023

    Dog save the King!


  • 25.05.2023

    Ruszyła ogólnopolska akcja #TataTeżCzyta


  • 23.05.2023

    Szukamy życia w kosmosie, niszczymy tu, na Ziemi


  • 23.05.2023

    Mały Książę i Kundelek


  • 18.05.2023

    Torba STORSTOMMA dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek