Chcąc przybliżyć świat niewidomych i zmienić postrzeganie tych osób przez resztę społeczeństwa organizacja National Generation of the Blind wraz z agencją Takeout, podczas Miami Art Week stworzyła wyjątkowy projekt. Realizatorzy podczas Art Basel Miami przygotowali jedyny w swoim rodzaju pokaz sztuki, który można było zobaczyć tylko wtedy, gdy się go nie widziało. Cała wystawa była przygotowana pismem Braila.
Agencja Takeout w partnerstwie z Krajową Federacją Niewidomych – National Generation of the Blind- stworzyła wystawę zbliżającą do siebie ludzi widzących i niewidomych. Projekt został zrealizowany w ramach wyjątkowej wystawy opartej na tematyce zmysłów. Dla pozyskania maksymalnej uwagi społeczeństwa całość została przeprowadzona w najbardziej atrakcyjnym dla wystaw sezonie w roku – podczas Art Basel.
Pod hasłem '’The only show during Art Basel that you can only see when you can not see” (jedyną wystawa podczas Art Basel którą widzisz tylko kiedy nie widzisz) zaaranżowano unikatowe przeżycie.
Wystawa powstała w celu stworzenia wielozmysłowego doznania prowadzonego przez niewidomych wykonawców, którzy zaprosili gości do prawdziwej interakcji między widzącymi a niewidomymi. Celem wystawy było przybliżenie do siebie tych dwóch grup społecznych. Organizatorzy podstępną formą pokazu, '’oszukali’’ odwiedzających i zaprosili do nawiązania kontaktu z osobami niewidomymi. W tym celu wykorzystano zabawne fakty napisane na ścianach pismem brajla.
W rezultacie odwiedzający Basel Braille po przełamaniu początkowych barier nawiązali kontakt z osobami niewidomymi. Organizatorom udało się stworzyć warunki i zachęcić do podjęcia autentycznych rozmów między widzącymi a niewidomymi. Dzięki temu działaniu udało się przełamać bariery między ludźmi widzącymi a niewidomymi i zmienić postrzeganie osób niewidomych przez widzących.
Dzięki akcji udało się nie tylko zbliżyć do siebie te dwie grupy społeczne ale też zachęcić do otwartego dialogu i zwiększyć świadomość osób widzących na temat niewidomych.
W ciągu zaledwie tygodnia wystawę odwiedziło ponad 5 tysięcy osób. Informacje o wyjątkowej wystawie pojawiły się w wszystkich ważnych mediach, takich jak CBS Miami, Miami New Times i internecie oraz mediach społecznościowych
For more info: www.baselbraille.com
Więcej informacji na temat Krajowej Federacji Niewidomych można przeczytać na stronie internetowej organizacji https://nfb.org/resources/braille-resources
Opublikowany przez National Federation of the Blind of Florida Poniedziałek, 29 lutego 2016
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?
-
25.10.2024
(Złe) spojrzenia
-
24.10.2024
O rzut beretem