Nieprzyzwoita zamiana miejsc
Mężczyzna mości się w kocim posłaniu, inny pilnuje terytorium ze środka budy, a ostatni podziwia świat zza szklanych ścian rybiego akwarium.
„To bardzo dziwne – zajmować miejsce, które nie jest twoje”, głosi hasło kampanii zrealizowanej przez agencję Sin Comunicação na zlecenie brazylijskiego wydziału transportu publicznego.
Rzeczywiście – skoro na co dzień nie anektuje się miejsc przeznaczonych, np. dla pupili domowych, czemu tak wiele osób nie widzi nic złego w siadaniu na uprzywilejowanych miejscach w autobusie czy w metrze?
Reklama, posługując się wyolbrzymioną, ale trafną analogią, ukazuje dobrze absurd takiego myślenia.
Poprzez charakterystyczny sposób sportretowania głównych bohaterów sugeruje odbiorcom, że ignorując reguły związane z dostępnością w komunikacji miejskiej miejsc dedykowanych np. osobom niepełnosprawnym czy kobietom w ciąży, sprawią wrażenie osób nie tylko niewychowanych, ale po prostu… mało inteligentnych.
Podkreślony też zostaje negatywny wpływ niepożądanego zachowania na prawowitych
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz



