Nieprzyzwoita zamiana miejsc
Mężczyzna mości się w kocim posłaniu, inny pilnuje terytorium ze środka budy, a ostatni podziwia świat zza szklanych ścian rybiego akwarium.
„To bardzo dziwne – zajmować miejsce, które nie jest twoje”, głosi hasło kampanii zrealizowanej przez agencję Sin Comunicação na zlecenie brazylijskiego wydziału transportu publicznego.
Rzeczywiście – skoro na co dzień nie anektuje się miejsc przeznaczonych, np. dla pupili domowych, czemu tak wiele osób nie widzi nic złego w siadaniu na uprzywilejowanych miejscach w autobusie czy w metrze?
Reklama, posługując się wyolbrzymioną, ale trafną analogią, ukazuje dobrze absurd takiego myślenia.
Poprzez charakterystyczny sposób sportretowania głównych bohaterów sugeruje odbiorcom, że ignorując reguły związane z dostępnością w komunikacji miejskiej miejsc dedykowanych np. osobom niepełnosprawnym czy kobietom w ciąży, sprawią wrażenie osób nie tylko niewychowanych, ale po prostu… mało inteligentnych.
Podkreślony też zostaje negatywny wpływ niepożądanego zachowania na prawowitych
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra