logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  06.02.2010

Niepełnosprawny znak zapytania



Znak zapytania może okazać się najbardziej wymowną i najlepszą z możliwych odpowiedzi na zadane pytanie. Wystarczy tylko spojrzeć z odpowiedniej strony. Tak jak w zrealizowanej w Indiach w lutym ubiegłego roku kampanii "The Big Question" (Wielkie pytanie), w której odwrócony pytajnik stał się synonimem niepełnosprawności, spowodowanej chorobą Heinego-Medina.

Skierowany do rodziców przekaz był odpowiedzią na zbyt małą świadomość konsekwencji, jaką niesie ze sobą ta wywoływana przez wirus polio choroba, dotykająca głównie dzieci poniżej trzeciego roku życia. W ramach kampanii na placach zabaw, w szpitalach, żłobkach i przedszkolach, czyli w miejscach najczęściej odwiedzanych przez rodziców z dziećmi bądź samych rodziców rozdawane były oszczędne w grafice ulotki, zaprojektowane przez agencję Joshbro Communications z Bombaju. Duży znak zapytania opatrzono skłaniającym do refleksji hasłem "How will your child’s life be without a polio dose?" (Jak będzie wyglądało życie Twojego dziecka bez szczepionki przeciw polio?)

Po odwróceniu arkusza widoczna była odpowiedź: "Something like this" (Mniej więcej tak), a obrócony i umieszczony do góry nogami pytajnik stawał się podobny do wizerunku siedzącego na wózku inwalidzkim niepełnosprawnego.

Nadawcą kampanii była jedna z bombajskich organizacji non-profit – CCBT (Citizens Council for a Better Tomorrow), założona w 1992 roku. Pierwotnym celem jej założycieli była budowa pokoju i integracji w społeczeństwie indyjskim dla „lepszego jutra”, poprzez realizowane w jej ramach programy. Obecnie, organizacja zajmuje się kilkoma projektami na poziomie ogólnokrajowym i lokalnym, między innymi z zakresu polityki rodzinnej. Wprowadzanie w życie wpisanych w misję priorytetów opiera się nie tylko na inicjowaniu kampanii społecznych – CCBT organizuje koncerty charytatywne czy festiwale, angażując liczną grupę wolontariuszy.

Pomimo tego, że w 2001 roku Światowa Organizacja Zdrowia WHO ogłosiła sukces w walce z polio w Europie i Azji, w Indiach wciąż istnieją siedliska tej atakującej układ nerwowy choroby zakaźnej. W świetle danych WHO, przytaczanych na oficjalnej stronie indyjskich władz, tylko w 2006 roku odnotowano aż 660 potwierdzonych przypadków zakażenia.
E. Janota


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.07.2022

    Godność człowieka nie ma kodu pocztowego – otwarto wiejskie hospicjum na Podlasiu


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 24.05.2022

    Jak w czterech prostych krokach nauczyć dziecko bezpiecznego zachowania na drodze?


  • 19.05.2022

    Z punktu widzenia psa przewodnika


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek