logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Nieoczekiwana zamiana miejsc
31.03.2017
Tematy: Kampanie, Meksyk, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą

Nieoczekiwana zamiana miejsc



Twórcy kampanii bardzo wiernie wcielili w życie zasadę, wedle której żeby wczuć się w czyjąś sytuację, trzeba samemu stanąć w obliczu podobnego problemu.

Kontrowersyjna kampania #NoEsDeHombres ma pokazać zdecydowany sprzeciw władz miasta Medyku we współpracy z tamtejszą agendą Organizacji Narodów Zjednoczonych dla molestowania kobiet, w szczególności w środkach transportu publicznego.

Na kampanię składają się 2 spoty relacjonujące eksperymenty społeczne, w których mężczyźni, aktorzy ( nieświadomi , co się ma wydarzyć) konfrontowani są w dość brutalny sposób w przejawami molestowania seksualnego, które są codziennością większości kobiet na świecie, a prawdziwą plagą w Meksyku.

Kampania ta ma nie tylko podnosić świadomość mężczyzn w zakresie tego rodzaju przemocy lecz również uświadomić im, w jakich realiach funkcjonują na co dzień kobiety, pozwala im na chwilę wejść w kobiecą skórę .Na bardzo nieprzyjemną chwilę. Dużą wartością akcji jest sprzeciw wobec obwiniania kobiet o prowokowanie takich sytuacji bądź twierdzenia, iż są one przyzwyczajone bądź stworzone to tego, by je tolerować czy nawet lubić. Twórcy wyraźnie stawiają sobie za cel pokazanie, że absolutnie nikt nie powinien się znaleźć w takich okolicznościach, czy wręcz być zmuszonym do ich tolerowania na co dzień. 

To właśnie ta akcja i jej filmowy zapis wywołały burzę, nie tylko w „rodzimym” mieście.  Napisały o niej min. BBC, The Guardian czy Independent oraz szeregi poruszonych bądź zbulwersowanych internautów. Ci ostatni wysunęli oskarżenia min. o nadmierną generalizację czy molestowanie mężczyzn.

Bez wątpienia autorzy celowo zastosowali terapię szokową, lecz być może należałoby zadać pytanie jak inaczej można działać w miejscu, gdzie od lat walczy się bezskutecznie o poprawę bezpieczeństwa podróżujących kobiet. W miejscu, które ma w tym kontekście szczególne złą  sławę, a gdzie zawiodły nawet osobne wagony czy autobusy przeznaczone tylko dla kobiet. Wydaje się, że ukierunkowanie działań na mężczyzn i próba wpłynięcia na ich świadomość jest jedyną drogą.

  

Milena Molęda



Nazwa kampanii:
#NoEsDeHombres
Czas:
2017.3.1
Nadawca:
ONU Mujeres, Gobierno de la Ciudad de México
Media:
Internet, Outdoor
Adresaci:
Mieszkańcy miasta Meksyk, mężczyźni





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek