logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Meksyk, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą
   ──────  31.03.2017

Nieoczekiwana zamiana miejsc



Twórcy kampanii bardzo wiernie wcielili w życie zasadę, wedle której żeby wczuć się w czyjąś sytuację, trzeba samemu stanąć w obliczu podobnego problemu.

Kontrowersyjna kampania #NoEsDeHombres ma pokazać zdecydowany sprzeciw władz miasta Medyku we współpracy z tamtejszą agendą Organizacji Narodów Zjednoczonych dla molestowania kobiet, w szczególności w środkach transportu publicznego.

Na kampanię składają się 2 spoty relacjonujące eksperymenty społeczne, w których mężczyźni, aktorzy ( nieświadomi , co się ma wydarzyć) konfrontowani są w dość brutalny sposób w przejawami molestowania seksualnego, które są codziennością większości kobiet na świecie, a prawdziwą plagą w Meksyku.

Kampania ta ma nie tylko podnosić świadomość mężczyzn w zakresie tego rodzaju przemocy lecz również uświadomić im, w jakich realiach funkcjonują na co dzień kobiety, pozwala im na chwilę wejść w kobiecą skórę .Na bardzo nieprzyjemną chwilę. Dużą wartością akcji jest sprzeciw wobec obwiniania kobiet o prowokowanie takich sytuacji bądź twierdzenia, iż są one przyzwyczajone bądź stworzone to tego, by je tolerować czy nawet lubić. Twórcy wyraźnie stawiają sobie za cel pokazanie, że absolutnie nikt nie powinien się znaleźć w takich okolicznościach, czy wręcz być zmuszonym do ich tolerowania na co dzień. 

To właśnie ta akcja i jej filmowy zapis wywołały burzę, nie tylko w „rodzimym” mieście.  Napisały o niej min. BBC, The Guardian czy Independent oraz szeregi poruszonych bądź zbulwersowanych internautów. Ci ostatni wysunęli oskarżenia min. o nadmierną generalizację czy molestowanie mężczyzn.

Bez wątpienia autorzy celowo zastosowali terapię szokową, lecz być może należałoby zadać pytanie jak inaczej można działać w miejscu, gdzie od lat walczy się bezskutecznie o poprawę bezpieczeństwa podróżujących kobiet. W miejscu, które ma w tym kontekście szczególne złą  sławę, a gdzie zawiodły nawet osobne wagony czy autobusy przeznaczone tylko dla kobiet. Wydaje się, że ukierunkowanie działań na mężczyzn i próba wpłynięcia na ich świadomość jest jedyną drogą.

  

Milena Molęda


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
#NoEsDeHombres
Czas:
2017.3.1
Tematy:
Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą
Kraje:
Meksyk
Nadawca:
ONU Mujeres, Gobierno de la Ciudad de México
Media:
Internet, Outdoor
Adresaci:
Mieszkańcy miasta Meksyk, mężczyźni





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek