Spożywająca śniadanie dziewczynka ma dziurę w miejscu przegubu, jak zniszczona plastikowa lalka. Kobieta z niekompletną, rozbitą czaszką, zajmuje się swoim dzieckiem. Smutny chłopiec, pozbawiony fragmentu łydki, siedzi skulony na schodach. Przygnębiający nastrój filmu przełamuje kobieta, której dotyk powoduje regenerację uszkodzonego ciała.
Spot zatytułowany „Broken” („Rozbici”) przedstawia ludzi pozbawionych cząstek siebie – to ofiary traumatycznych przeżyć, mechanicznie i beznamiętnie wykonujące codzienne czynności.
Przedstawiono w nim problem kruchości ludzkiej psychiki, łamiącej się pod wpływem bolesnych doświadczeń oraz wrażliwości ciała, doświadczającego różnych form przemocy. Spot jest elementem kampanii fundraisingowej organizacji NCVT (National Children and Violence Trust), działającej na terenie najmniejszej prowincji Republiki Południowej Afryki – Gauteng. Jego emisja zbiegła się z 16-dniową akcją promującą w tym regionie aktywność na rzecz zaprzestania przemocy wobec kobiet i dzieci (16 Days of Activism for No Violence Against Women and Children), rozpoczynającą się 25 listopada.
Organizacja NCTV stara się pomagać bezbronnym oraz poszkodowanym grupom społecznym, zamieszkującym najbardziej zubożałe rejony prowincji, a przede wszystkim kobietom i dzieciom doświadczającym przemocy domowej, bezrobotnym, nosicielom wirusa HIV i chorym na AIDS. Organizacja walczy z politycznym, społecznym i ekonomicznym wykluczeniem tych grup oraz zajmuje się monitoringiem poszanowania ich praw obywatelskich.
Spot „Broken” zakwalifikował się do finału konkursu M-Net Vuka! Awards 2010.
D. Wilk
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.05.2022
Zasłonka w zebrę
-
25.05.2022
Bezprawne prawa
-
25.05.2022
Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse
-
24.05.2022
Głos w obronie zwierząt
-
23.05.2022
Telefon prawdziwego zaufania
-
23.05.2022
Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit