logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  19.11.2013

„Niegrzeczna kampania” czy „gejowskie porno”?



Strona tej kampanii została zamknięta po publikacjach określających jej treści jako "wulgarne" i "ocierajace się o pornografię".

"Zawsze, kiedy chcę" "Tak, jak lubię" "Wchodzę w to" to hasła kampanii "Seks w moim mieście", skierowanej do mężczyzn uprawiających seks z mężczyznami (MSM). Po publikacjach "Rzeczpospolitej" na temat kampanii jej strona internetowa została zamknięta, a uruchomiona zostanie po przeanalizowaniu treści na niej zawartych – tak głosił komunikat umieszczony na stronie wczoraj, dziś zastąpiony informacją o rozwiązaniu umowy na realizację zadania publicznego między Krajowym Centrum ds. AIDS a realizatorami kampanii, motywowanym wydatkowaniem dotacji niezgodnie z przeznaczeniem. Organizatorzy podkreślają, że nie zgadzają się z tym uzasadnieniem.

Strona została skrytykowana m.in. za dział, gdzie prezentowano informacje dotyczące wpływu narkotyków na organizm (w "Rzeczpospolitej" określone jako "mogące być odbierane jako instruktaż zażywania narkotyków") oraz za opisy seksu, zdaniem autorów artykułów ocierające się o pornografię (strona miała przypominać portal społecznościowy, w którym o doświadczeniach opowiadają użytkownicy – fikcyjne profile; po kliknięciu na podkreślone słowa internauta dostawał informacje o bezpiecznym seksie).

"Seks w moim mieście" to akcja w przestrzeni miejskiej i internetowej, której celem jest zwiększenie świadomości mężczyzn mających seks z mężczyznami (MSM), dotyczącej konsekwencji podejmowania ryzykownych zachowań seksualnych. Poza stroną internetową przygotowano także plakaty oraz przeprowadzono szkolenia dla barmanów oraz partyworkerów, dystrybuujących w klubach ulotki i prezerwatywy. Akcja to kolektywne działanie ośmiu organizacji pozarządowych (z Katowic, Wrocławia, Warszawy, Krakowa, Sopotu i Poznania). Działania miały być prowadzone w 18 klubach.

W ostatnich latach w Polsce obserwowana jest zwiększająca się liczba nowo wykrytych zakażeń HIV w grupie MSM. Facebookowa strona kampanii informuje, że wynika to m.in. z ograniczonej świadomości MSM dotyczącej konsekwencji podejmowania ryzykownych zachowań seksualnych – przedstawiciele tej grupy posiadają większą niż przeciętna wiedzę na temat HIV/AIDS, co nie przekłada się jednak na podejmowane przez nich zachowania seksualne. Przyczyną takiego stanu rzeczy, zdaniem organizatorów kampanii, jest niedostateczne zaangażowanie personelu klubów dla MSM w działania profilaktyczne, niedostateczna skuteczność działających programów profilaktycznych skierowanych do MSM, a także niedostateczna adekwatność działań w zakresie profilaktyki HIV/AIDS kierowanych do grupy MSM.

Krajowe Centrum ds. AIDS, które przyznało grant (90 tys. zł) na finansowanie tej kampanii, wydało oświadczenie, w którym stwierdza, że treści na stronie www nie były z nim konsultowane. Rzeczniczka Stowarzyszenia Lambda (współorganizatora kampanii) Yga Kostrzewa twierdzi, że Centrum wiedziało o treściach i formie kampanii, a przyjęty styl miał największe szanse na trafienie do grupy docelowej, bo "grzeczne" kampanie są tu nieskuteczne. Wiemy, że niektórzy ludzie biorą narkotyki, wiemy, że ludzie piją alkohol, że stosują różne używki, dopalacze itd. My mówimy, jeżeli musisz to robić, to przynajmniej rób to bezpiecznie, rób to z głową. Nie namawiamy do niczego, ale tez nie mówimy: "Nie bierz narkotyków, bo to okropne". Nikt nie będzie tego chciał słuchać – mówiła dla Gazety.pl. Stowarzyszenie deklaruje, ze dołoży starań, by strona wróciła jak najszybciej.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Seks w moim mieście
Czas:
2013.11.8 - 2013.12.8
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Polska
Nadawca:
Stowarzyszenie Lambda Warszawa, Fundacja Czyste Dźwięki, Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL, Dolnośląskie Stowarzyszenie Psychoprofilaktyczne Return, Społeczny Komitet ds. AIDS, Stowarzyszenie
Media:
Plakaty, internet
Adresaci:
Mężczyźni uprawiający seks z mężczyznami
Hasło kampani:
Zawsze, kiedy chcę; Tak, jak lubię; Wchodzę w to





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 18.08.2022

    We własnym kubku płacisz mniej. Żabka umożliwia zakup tańszej kawy ze swoim kubkiem


  • 12.08.2022

    Dlaczego wymieniamy telefony i czym kierujemy się przy ich wyborze?


  • 12.08.2022

    Konkurs Art Moves 2022 na najlepszą pracę billboardową rozstrzygnięty


  • 11.08.2022

    „Adamed Dla Rodziny” – rusza program bezpłatnych badań i porad medycznych


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek