Niczym dryfująca kra lodowa, martwe białe misie wypełniają przestrzeń aż po horyzont. Ich smutne ciała unoszą się na wodzie, ponieważ rozpuściła się gruba warstwa lodu, na której mieszkały.
Turecki Greenpeace przygotował kolejną kampanię, która zwraca uwagę odbiorców na problem zmian klimatycznych. Globalne ocieplenie prowadzi do coraz szybszego topnienia lodowców Arktyki, zamieszkiwanych przez niedźwiedzie polarne. Według danych Greenpeace’u wielowiekowa warstwa lodu kurczy się od 8 do 10 procent w ciągu każdej dekady. W związku ze znikaniem naturalnych siedlisk niedźwiedzi polarnych, w 2008 roku zostały one wpisane do Czerwonej Księgi Gatunków Zagrożonych.
Kampania Greenpeace’u z pewnością unaocznia ważny problem. Plakat, na którym arktyczny krajobraz zamiast gór lodowych wypełniony jest dryfującymi ciałami niedźwiedzi, przykuwa uwagę i skłania do refleksji. Niezbyt jasne jest jednak hasło kampanii – „Act now against climate changes. Visit greenpeace.org.tr” (Działaj teraz, aby zapobiec zmianom klimatycznym. Odwiedź greenpeace.org.tr), które w bardzo luźny sposób koresponduje z samą kreacją.
Kontrowersyjny jest też fakt, że „Act now…” bazuje na pomyśle identycznym do tego, który w 2009 roku w swojej kampanii wykorzystał oddział szwajcarskiego Greenpeace’u. Różnica polega jedynie na tym, że w tym drugim przypadku zastosowano krótki spot, a nie plakat.
J. Czerwiński
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
11.05.2022
Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
28.04.2022
Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji