W tej kampanii nie widać łez, a jednak jest wyjątkowo smutna. Biały niedźwiedź błąka się po ulicach Londynu niczym kloszard, nie zwracając niczyjej uwagi. Rozpaczliwie próbuje znaleźć choć okruszynę jedzenia, w nieprzyjaznym środowisku wielkiej metropolii, lecz bez powodzenia. Umiera samotnie.
Atmosferę beznadziei oraz przejmującego smutku spotu dopełnia utwór „Everything In Its Right Place” zespołu Radiohead. W tle lektor (Jude Law) informuje o tym, że choć niebawem rozpocznie się eksploatacja naturalnych zasobów Arktyki, nikt nie słucha jej rozpaczliwego wołania o pomoc: „Nobody listen to her. But they will listen to You. Join the movement. Save the Arctic.” (Nikt jej nie słucha. Ale posłuchają Ciebie. Przyłącz się do ruchu. Ocal Arktykę).
Kreacja filmowa jest częścią kampanii Greenpeace realizowanej tuż przed Olimpiadą w Londynie. Ma ona na celu doprowadzenie do uchwalenia zakazu odwiertów i przemysłowych połowów ryb w Oceanie Arktycznym oraz do utworzenia Sanktuarium Przyrody na tych terenach. Aby zrealizować swoje plany ekolodzy zbierają podpisy pod petycją. Pierwszy milion zamierzają umieścić w specjalnej kapsule na dnie lodowatego akwenu wraz z symboliczną „Flagą przyszłości”.
Justyna Wdowiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem