Na chodnikach rozrzucono sto ogromnych niedopałków i proporcjonalnie większych opakowań po papierosach. W ten sposób żaden przechodzień nie mógł przejść obok nich obojętnie. Musiał zareagować i faktycznie reagował. Mieszkańcy stolicy Japonii zaintrygowani dziwnymi śmieciami podnosili je, przyglądali się i w końcu rozpakowywali jak cukierki. Czekała na nich informacja: "Thank you for picking this up. It’s people like you we need. Would you like to join our [clean –up] in Ebisu?" ("Dziękujemy, że to podniosłeś. Potrzebujemy takich ludzi jak Ty. Może chciałbyś dołączyć do naszego sprzątania Ebisu?"). Do każdego niedopałka-atrapy dołączony był również worek na śmieci.
Nadawcą kampanii byli mieszkańcy tokijskiej dzielnicy Ebisu, zsolidaryzowani pod jedną nazwą Reflection Project. Organizacja dziękując poszczególnym ludziom za podniesienie śmieci, dowartościowała ich i sprawia, że zaczęli oni inaczej postrzegać porządkowanie otoczenia. Pomysłodawcy projektu chcieli przekonać mieszkańców Ebisu, że wyrzucanie śmieci i podnoszenie tych, które zalegają na ulicach, sprawi, że poczują się lepiej. Akcja przyczyniła się do 300% wzrostu uczestników w sprzątaniu serca Tokio.
Kornelia Machura
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki