Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły w czerwcu 2007 roku trzecią odsłonę kampanii Bezpieczny Przejazd pod hasłem „Zatrzymaj się i żyj”, której celem jest zmniejszenie ilości wypadków spowodowanych brakiem ostrożności kierowców podczas przejeżdżania przez przejazdy kolejowo-drogowe.
W 2006 roku doszło do 256 wypadków na przejazdach. Śmierć poniosło 30 osób, 100 osób zostało rannych. Sprawcami 251 wypadków byli użytkownicy dróg (98%). W 5 przypadkach winę ponosili pracownicy kolei. Zbliżony odsetek użytkowników dróg jako sprawców wypadków na przejazdach wykazują statystyki innych kolei, np. kanadyjskich, czeskich, węgierskich, brytyjskich i in. W ciągu 5 miesięcy 2007 r. na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP PLK SA doszło do 98 wypadków na przejazdach kolejowo drogowych. Śmierć poniosło 12 osób, ranne zostały 32 osoby. Droga hamowania pociągu przy prędkości 100-120 km/h i użyciu nagłego hamowania wynosi 700 – 1000 m. Maszynista nie ma żadnych szans by uniknąć wypadku. W razie nagłego wtargnięcia samochodu na przejazd. Kolizja na przejeździe to zderzenie samochodu ważącego jedną lub kilka ton. Masa pociągu to kilkaset, a nawet kilka tysięcy ton. Na przejeździe samochód ulega najczęściej całkowitemu zniszczeniu.
Kampania poza tradycyjnymi nośnikami reklamowymi obejmowała także także ulotki („poważne” dla dorosłych i z kolorowymi rysunkami Edwarda Lutczyna – dla dzieci) i gadżety (baloniki, lizaki, breloki, smycze, plany lekcji) skierowane do dzieci, by wpływały na nieostrożnie kierujących rodziców. Twarzą i głosem kampanii jest aktor Tomasz Stockinger.
Komentarz Redakcji Zwraca uwagę kompleksowość przygotowanych działań, oraz wiele eventów w poszczególnych miastach.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Jak Polacy piją kawę?