logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  11.05.2011

Niebezpieczna woda



O tym, że woda stanowi źródło życia wiedzieli już starożytni. Ojciec medycyny, Hipokrates, ponad 2000 lat temu zalecał wszystkim by pili jej jak najwięcej. Stanowi ona główny składnik najważniejszych organów ludzkiego ciała: nerek (82,7%), serca i płuc (po 79%). Woda to również podstawowy budulec mózgu (74,5%). Nawet kości zawierają wodę, która stanowi 22% ich masy.

Woda jest niezbędna do życia i dlatego pokrywa ponad 70% powierzchni Ziemi. Jednak mimo tego 1,2 miliarda ludzi nie ma dostępu do czystej wody, a ponad 2,5 miliarda do toalety. Problem ten próbuje rozwiązać The Water Supply and Sanitation Collaborative Council – międzynarodowa organizacja powstała na mocy rezolucji Zgromadzenia Ogólnego ONZ z 1990 roku. Jej zadaniem jest działanie na rzecz poprawy losu ludzi cierpiących na brak dostępu do wody i sanitariatów. W celu podniesienia społecznej i politycznej świadomości dotyczącej zagrożeń związanych z brakiem dostępu do wody WSSCC przeprowadza kampanie WASH (Water, Sanitation and Hygiene for All). W połowie 2007 roku agencja McCann Erickson Geneva przygotowała serię reklam na ten temat.

W symboliczny sposób miały one wskazywać problemy jakie wiążą sie z niedoborem wody. Uwydatniony został ten wiążący się z przemocą wobec kobiet. Krople wody o kształcie plemników miały przypominać o tym, że w różnych częściach świata kobiety muszą przemierzyć wiele kilometrów aby zdobyć pitną wodę. W tym czasie narażone są na niebezpieczeństwa – również na gwałty. Z kolei brak sanitariatów uderza w ich godność – autorzy kreacji wyrażają to poprzez wyeksponowanie sedesu na który spoglądają zaciekawieni gapie (sami mężczyźni). O konsekwencjach jakie niesie ze sobą niemożność przestrzegania podstawowych zasad higieny przypomina plakat z zdjęciami noworodków leżących w becikach. Niektóre z nich są jednak puste, a ich forma przypomina małą trumnę. W ciągu ostatnich 10 lat z powodu biegunki zginęło więcej dzieci niż stanowi liczba ofiar wszystkich konfliktów zbrojnych mających miejsce po 1945 roku. Poza plakatami, WSSCC wydrukowało również kartki pocztowe opatrzone dodatkowymi informacjami o konsekwencjach braku dostępu do wody. Można je było wysłać do władz państwowych, samorządowych bądź też innych odpowiedzialnych za stan wody i sanitariatów.

Andrzej Sapkowski radzi: „Gdy cię mają wieszać, poproś o szklankę wody. Nigdy nie wiadomo, co się wydarzy, zanim przyniosą”. Jak pokazują doświadczenia wielu kobiet pozbawionych łatwego dostępu do wody, wydarzyć się może wiele.
P. Sienkiewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek