logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Niebezpieczna woda
11.05.2011
Tematy: Kreacje / printy

Niebezpieczna woda



O tym, że woda stanowi źródło życia wiedzieli już starożytni. Ojciec medycyny, Hipokrates, ponad 2000 lat temu zalecał wszystkim by pili jej jak najwięcej. Stanowi ona główny składnik najważniejszych organów ludzkiego ciała: nerek (82,7%), serca i płuc (po 79%). Woda to również podstawowy budulec mózgu (74,5%). Nawet kości zawierają wodę, która stanowi 22% ich masy.

Woda jest niezbędna do życia i dlatego pokrywa ponad 70% powierzchni Ziemi. Jednak mimo tego 1,2 miliarda ludzi nie ma dostępu do czystej wody, a ponad 2,5 miliarda do toalety. Problem ten próbuje rozwiązać The Water Supply and Sanitation Collaborative Council – międzynarodowa organizacja powstała na mocy rezolucji Zgromadzenia Ogólnego ONZ z 1990 roku. Jej zadaniem jest działanie na rzecz poprawy losu ludzi cierpiących na brak dostępu do wody i sanitariatów. W celu podniesienia społecznej i politycznej świadomości dotyczącej zagrożeń związanych z brakiem dostępu do wody WSSCC przeprowadza kampanie WASH (Water, Sanitation and Hygiene for All). W połowie 2007 roku agencja McCann Erickson Geneva przygotowała serię reklam na ten temat.

W symboliczny sposób miały one wskazywać problemy jakie wiążą sie z niedoborem wody. Uwydatniony został ten wiążący się z przemocą wobec kobiet. Krople wody o kształcie plemników miały przypominać o tym, że w różnych częściach świata kobiety muszą przemierzyć wiele kilometrów aby zdobyć pitną wodę. W tym czasie narażone są na niebezpieczeństwa – również na gwałty. Z kolei brak sanitariatów uderza w ich godność – autorzy kreacji wyrażają to poprzez wyeksponowanie sedesu na który spoglądają zaciekawieni gapie (sami mężczyźni). O konsekwencjach jakie niesie ze sobą niemożność przestrzegania podstawowych zasad higieny przypomina plakat z zdjęciami noworodków leżących w becikach. Niektóre z nich są jednak puste, a ich forma przypomina małą trumnę. W ciągu ostatnich 10 lat z powodu biegunki zginęło więcej dzieci niż stanowi liczba ofiar wszystkich konfliktów zbrojnych mających miejsce po 1945 roku. Poza plakatami, WSSCC wydrukowało również kartki pocztowe opatrzone dodatkowymi informacjami o konsekwencjach braku dostępu do wody. Można je było wysłać do władz państwowych, samorządowych bądź też innych odpowiedzialnych za stan wody i sanitariatów.

Andrzej Sapkowski radzi: „Gdy cię mają wieszać, poproś o szklankę wody. Nigdy nie wiadomo, co się wydarzy, zanim przyniosą”. Jak pokazują doświadczenia wielu kobiet pozbawionych łatwego dostępu do wody, wydarzyć się może wiele.
P. Sienkiewicz








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek