Niebezpieczna rola dzieci
Każdego lata media donoszą o przypadkach śmierci lub poważnego kalectwa dzieci, które brały udział w pracach rolnych. Przeciwdziałaniu tego typu zagrożeniom i edukacji rodziców- rolników służy kampania Rzecznika Praw Dziecka „Bezpieczne gospodarstwo. Radosne dzieciństwo", która, w wymiarze medialnym, właśnie się rozpoczęła.
Akcja ma zmienić niewłaściwe postawy rodzicielskie, dotyczących pomocy dzieci w pracy w rodzinnych gospodarstwach rolnych. Według statystyk, co roku wypadkom podczas prac na polu ulega około półtora tysiąca dzieci wiejskich.
Celem kampanii jest:
– uwrażliwienie wobec problemu: rodziny, szkoły, samorządów lokalnych,
– rozpowszechnienie statystyk dotyczących skali problemu,
– stworzenie skutecznej strategii wspierania oraz inspirowania rodziny, szkoły oraz stowarzyszeń do kreowania środowiska bezpiecznego,
– zmiana niewłaściwych postaw rodziców dotyczących pomocy dzieci w pracy rodzinnych gospodarstwach rolnych
W ramach kampanii wystosowano list otwarty do rolników i opracowano wykaz prac zakazanych dzieciom w gospodarstwach wiejskich. Oprócz tych działań autorzy akcji przewidują przygotowanie programu edukacyjnego dla szkół podstawowych i gimnazjów oraz opracowanie materiałów dla uczniów ze szkół wiejskich z województw, w których notuje się najwięcej wypadków.
Partnerami kampanii "Bezpieczne gospodarstwo. Radosne dzieciństwo" są: Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Państwowa Inspekcja Pracy, Instytut Medycyny Wsi oraz Policja. W akcji bierze również udział Forum Organizacji Pozarządowych: Związek Młodzieży Wiejskiej, Fundacja Edukacyjna 4H w Polsce, Związek Ochotniczych Straży Pożarnych RP, Federacja Inicjatyw Oświatowych oraz Związek Harcerstwa Polskiego.
Spot telewizyjny emitowany w TVP zrealizowały Polskie Zakłady Przemysłu Reklamowego.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom