logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Niebezpieczna rola dzieci
15.07.2008
Tematy: Kampanie, Polska, Obronność i bezpieczeństwo, Praca i polityka zatrudnienia

Niebezpieczna rola dzieci

Your browser does not support the video tag.


Każdego lata media donoszą o przypadkach śmierci lub poważnego kalectwa dzieci, które brały udział w pracach rolnych. Przeciwdziałaniu tego typu zagrożeniom i edukacji rodziców- rolników służy kampania Rzecznika Praw Dziecka „Bezpieczne gospodarstwo. Radosne dzieciństwo", która, w wymiarze medialnym, właśnie się rozpoczęła.

Akcja ma zmienić niewłaściwe postawy rodzicielskie, dotyczących pomocy dzieci w pracy w rodzinnych gospodarstwach rolnych. Według statystyk, co roku wypadkom podczas prac na polu ulega około półtora tysiąca dzieci wiejskich.

Celem kampanii jest:
– uwrażliwienie wobec problemu: rodziny, szkoły, samorządów lokalnych,
– rozpowszechnienie statystyk dotyczących skali problemu,
– stworzenie skutecznej strategii wspierania oraz inspirowania rodziny, szkoły oraz stowarzyszeń do kreowania środowiska bezpiecznego,
– zmiana niewłaściwych postaw rodziców dotyczących pomocy dzieci w pracy rodzinnych gospodarstwach rolnych

W ramach kampanii wystosowano list otwarty do rolników i opracowano wykaz prac zakazanych dzieciom w gospodarstwach wiejskich. Oprócz tych działań autorzy akcji przewidują przygotowanie programu edukacyjnego dla szkół podstawowych i gimnazjów oraz opracowanie materiałów dla uczniów ze szkół wiejskich z województw, w których notuje się najwięcej wypadków.

Partnerami kampanii "Bezpieczne gospodarstwo. Radosne dzieciństwo" są: Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Państwowa Inspekcja Pracy, Instytut Medycyny Wsi oraz Policja. W akcji bierze również udział Forum Organizacji Pozarządowych: Związek Młodzieży Wiejskiej, Fundacja Edukacyjna 4H w Polsce, Związek Ochotniczych Straży Pożarnych RP, Federacja Inicjatyw Oświatowych oraz Związek Harcerstwa Polskiego.

Spot telewizyjny emitowany w TVP zrealizowały Polskie Zakłady Przemysłu Reklamowego.



Nazwa kampanii:
Bezpieczne gospodarstwo. Radosne dzieciństwo
Czas:
2008.4.18 - 2008.10.31
Nadawca:
Biuro Rzecznika Praw Dziecka
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
PZPR
Adresaci:
Rolnicy, politycy, szkoły
Hasło kampani:
Bezpieczne gospodarstwo. Radosne dzieciństwo





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek