Od początku roku trwa kolejna odsłona "podwójnej" kampanii "Krewniacy" promującej krwiodawstwo i transplantacje. Akcja "Krew daje życie" organizowana jest przez Europejską Fundację Honorowego Dawcy Krwi, która promuje Honorowe Krwiodawstwo. Natomiast inicjatywę "Daj życie po życiu" prowadzi Fundacja Zjednoczeni dla Transplantacji, która z kolei promuje ideę transplantacji. Hasło brzmi „Nie zabieraj swoich narządów do nieba, tam wiedzą, że potrzebne są one tylko na ziemi…”.
Każdy człowiek jest potencjalnym dawcą organów, ale także może być ich biorcą. Inicjatorzy kampanii dążą do tego, by każdy rozważył ten fakt i był gotowy do oddania swojego organu dla ratowania czyjegoś życia. Najlepiej jest napisać deklarację zgody na przekazanie po śmierci swoich narządów do przeszczepienia dla ratowania czyjegoś życia, i nosić ją przy sobie. Sprzeciw wobec takiej praktyki należy wysłać do Centralnego Rejestru przy Centrum ds. Transplantacji „Poltransplant”.
Akcja ma sprawić by transplantologia przestała budzić kontrowersje i stała się akceptowaną i rozumianą przez wszystkich dziedziną medycyny.
W akcji biorą udział m.in. Radosław Pazura, Wojciech Asiński, Tomasz Kammel, Krzysztof Kolberger, Marek Kościkiewicz, Maciej Kozłowski, Małgorzata Lewińska, Patrycja Markowska, Andrzej Niemirski, Maciej Orłoś, Robert Rozmus, Marek Siudym, Borys Szyc, Karol Strasburger, Grzegorz Stróżniak, Andrzej Supron i Aleksandra Woźniak.
Na potrzeby kampanii firma Ströer udostępniła łącznie 1000 bilbordów w całym kraju – 700 promujących Honorowe Krwiodawstwo oraz 300 poświęconych Transplantacji. Na billboardach znajduje się 38 osób, które symbolizują 38 mln Polaków.
Strona kampanii: www.transplantacje.org
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu