Hasłem „Nie wysysaj życia z oceanów” („Don’t suck the life from our oceans”) organizacja Greenpeace zachęca do ograniczenia używania plastikowych słomek. Akcja skierowana jest głównie do dużych, międzynarodowych koncernów. Do 2019 roku plastikowe słomki i mieszadełka do drinków wycofa hotelarska marka Marriott International. Co więcej, IKEA, McDonald’s oraz Starbucks również zapowiadają ich eliminację, a nawet wspólny projekt biodegradowalny.
Na plakatach kampanii „Nie wysysaj życia z oceanów” ukazano cierpiące morskie zwierzęta, których życie jest zagrożone. Niebezpieczeństwo spowodowane jest głównie przez plastik, którego około 12,7 ton trafia rocznie do naszych oceanów co roku. To ładunek śmieci na minutę. Plastik ten za pomocą prądów oceanicznych pojawia się teraz w każdym zakątku naszej planety. Przekształcając się z naszych plastikowych zupek i kolorowych kubków w śmiercionośny „smakołyk” zatyka żołądki stworzeń. Wchodząc na każdy poziom oceanicznego łańcucha pokarmowego, plastyk „kończy się” wraz z owocami morza na naszych talerzach.
Plastic has been found in the stomachs of one in three sea turtles. We must do better than this >> https://act.gp/2qJsBhj #BreakFreeFromPlastic
Opublikowany przez Greenpeace International Wtorek, 7 sierpnia 2018
Akcja pod hasłem „Don’t suck the life from our oceans” powiązana jest również z inicjatywą #breakfreefromplastic, która również dąży do uwolnienia naszego ziemskiego życia od toksyn i innych produktów zanieczyszczonych tworzywem sztucznym.
Opublikowany przez Essentially.Eco Wtorek, 3 lipca 2018
Warto również przypomnieć o ostatniej kampanii Greenpeace, w której organizacja wykorzystała historię anonimowanego orangutana, by naświetlić problem karczowania lasów tropikalnych pod uprawy olejowca gwinejskiego, z którego uzyskuje się olej palmowy.
There's a Rang-tan in my bedroom…
Rang-tan's forest home is being destroyed to clear the way for palm oil – an ingredient used to make products for brands like Unilever, Mondelez and Nestlé. If we don't act, more precious habitats will be ruined, Indigenous Peoples could lose their homes, and Rang-tan and her species could be lost forever.Add your name and tell big companies to stop using palm oil from rainforest destroyers. >>https://act.gp/2BhLdNh
Opublikowany przez Greenpeace International Poniedziałek, 13 sierpnia 2018
Takie działania wywierają presję na koncernach, które coraz częściej rezygnują z wykorzystania tego surowca w swoich produktach. Za realizację plakatów odpowiadała kanadyjska agencję Rethink.
Szczegółowe informacje znajdują się na oficjalnej stronie organizacji TUTAJ oraz w social mediach
Plastik jednorazowego użytku po potworny wróg oceaniu. Na pewno znacie te straszne zdjęcia przedstawiające żółwie, ryby…
Opublikowany przez Greenpeace Polska Poniedziałek, 27 sierpnia 2018
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy