Bajkowy film, o tym jakie „męczarnie” muszą przejść owoce transportowane z odległych upraw. Te same, które trafiają na europejskie stoły.
„This is the story of your food” (Oto historia twojego jedzenia) jest projektem koordynowanym przez europejską organizację pozarządową Instituto Oikos z siedzibą we Włoszech. Instytut działa na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Celem projektu jest promowanie świadomej postawy konsumenckiej, zwrócenie uwagi na korzyści płynące ze wspierania lokalnego rolnictwa i handlu oraz żywności pochodzącej z miejscowych upraw.
Projekt, finansowany ze środków Unii Europejskiej, jest realizowany w ośmiu państwach (Włochy, Polska, Portugalia, Hiszpania, Wielka Brytania, Kenia, Mozambik, Tanzania). Ma ułatwić wymianę pomysłów, promowanie dobrych praktyk, pobudzić debatę publiczną na temat produkcji żywności.
Bieżące działania i założenia projektu przedstawia strona foodwewant.org. Zgodnie z cytowanymi tam danymi Organizacji Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa na świecie produkuje się obecnie więcej jedzenia niż potrzeba, żeby wykarmić całą ludzkość, a mimo to jedna na siedem osób głoduje. Żywność, którą promuje projekt „The story of your food” powinna być produkowana w warunkach zrównoważonego rozwoju („sustainable”), pochodzić z miejscowych upraw („local”) i być wytwarzana z zachowaniem zasad sprawiedliwego handlu („fair”).
Narzędziem akcji jest animowany spot stworzony przez Latte Creative w rozpoznawalnym dla tej agencji stylu. Hasło podsumowuje przesłanie kampanii: „Not everything is meant to travel. Choose local food” (Nie wszystko musi podróżować. Wybierz żywność pochodzącą z lokalnych upraw).
Aleksandra Janowska
Nazwa projektu:
„This is the story of your food”
Zasięg:
Włochy, Polska, Portugalia, Hiszpania, Wielka Brytania, Kenia, Mozambik, Tanzania
Autorzy:
Latte Creative (reżyseria Erik Parys, animacja Camilla Falsini)
Data:
lipiec 2012
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.09.2024
#TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii
-
24.08.2024
Nie wszystko co „eco” jest eco
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
22.05.2024
Co za różnica? Ty
-
22.05.2024
Ikea zmienia narrację
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem