logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  21.11.2013

Nie tylko w Indonezji i Chinach

Your browser does not support the video tag.


11 – 12-latkowie zaciągający się papierosami jak wprawieni palacze. Skrajnie nienaturalnemu obrazowi towarzyszy lektor, pozbawiający nadziei i przekonujący, że problem nieletnich palaczy nie jest tak odległy od kraju nadawcy kampanii – Wielkiej Brytanii – jak można by sądzić po azjatyckich i indiańskich rysach dzieci.

Pesymistyczny głos lektora informuje, że firmy tytoniowe w Indonezji inwestują ogromne fundusze, aby palić zaczynali bardzo młodzi ludzie. W Chinach przedsiębiorstwa papierosowe sponsorują szkoły podstawowe, przez co marki i logo pojawiają się nawet na mundurkach uczniów. Są to jedynie dwa przykłady rozbudowanej polityki firm tytoniowych, które posuną się bardzo daleko, by zwerbować młodych palaczy. Jak informuje lektor, nie inaczej dzieje się w centrum Europy, a konkretnie w Wielkiej Brytanii. Tak naprawdę to stąd pochodzą mali bohaterzy spotu.

Celem kampanii prowadzonej przez organizację na rzecz walki z rakiem, Cancer Research (Badania Nad Rakiem) jest wprowadzenie nakazu ujednolicenia opakowań papierosów. W efekcie wszystkie paczki miałyby być pozbawione nadruków, różnego rodzaju ozdobników, kolorów, oznaczeń, zdjęć, logo, wkładek oraz innych dekoracyjnych elementów na zewnątrz i wewnątrz paczek. Wszystkie opakowania miałyby być w standardowym kolorze, rozmiarze oraz z ujednoliconą czcionką. Obostrzenia mają dotyczyć również marek, które byłyby pisane w standardowym kroju czcionki, kolorze i wielkości. Będą zakazane wszystkie inne znaki towarowe, takie jak logo, schematy kolorystyczne i graficzne. Ujednolicenie obejmie również sposób otwierania paczek. Działacze są świadomi, że branding tytoniowy obejmuje także poszczególne papierosy. Dlatego też miałyby zostać usunięte kolorowe filtry, nadruki i tłoczenia z poszczególnych sztuk popularnej używki. Ujednolicenie ma na celu zmniejszenie atrakcyjności wyrobów tytoniowych, szczególnie wśród młodych ludzi oraz zwiększenie wiarygodności ostrzeżeń zdrowotnych.

Każdego roku aż 340 tysięcy dzieci ulega pokusie zapalenia pierwszego papierosa. Badania wykazują, że przyczyniają się do tego ciekawie zaprojektowane opakowania wyrobów tytoniowych. Błyszczące hologramy i dość pastelowe, przyjazne kolory to tylko niektóre z przyciągających wzrok elementów. Ujednolicenie paczek ma spowodować, że staną się mniej atrakcyjne dla nieletnich. Na nowych opakowaniach pojawiłoby się więcej ostrzeżeń zdrowotnych. Według badań na obecnych paczkach ostrzeżenia są słabo widoczne. Dodatkowo nowe zasady mają zapobiegać przed zwodniczym stosowaniem kolorów, co służy tworzeniu fałszywych przekonań o różnej sile i jakości papierosów.

Według badań w przypadku większości młodocianych palaczy, uzależnienie utrzymuje się później w ich dorosłości, gdzie statystycznie z powodu długoterminowego nałogu umiera jeden na dwóch użytkowników. Co ciekawe, z racji, że w 2002 roku reklamy tytoniu zostały zakazane w Wielkiej Brytanii, firmy tytoniowe zainwestowały fortunę właśnie w markowe opakowania, aby przyciągnąć nowych konsumentów. Niestety większością tych świeżych palaczy są dzieci. Pierwszym krajem na świecie, gdzie uchwalono standardowe opakowania papierosów stała się Australia w grudniu 2012 roku. W Wielkiej Brytanii kampanię popiera około 63% dorosłych obywateli.

Celem kampanii jest nakłonienie parlamentu, by jak najszybciej zagłosował za standardowymi opakowaniami, tak aby marketing tytoniowy w Wielkiej Brytanii przeszedł do historii.

Martyna Kasprzak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Plain Packs
Czas:
2013.11.11 - 2013.12.11
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
Cancer Research UK
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
AMV BBDO
Adresaci:
Osoby dorosłe
Hasło kampani:
Share this to help make standard packs reality (Udostępnij, aby pomóc urzeczywistnić standardowe paczki); Removing all branding and design from the packs makes cigarettes less attractive for both adults and children (Usunięcie wszystkich marek i wzorów z paczek sprawi, że papierosy będą mniej atrakcyjne zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 18.07.2022

    Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom


  • 15.07.2022

    Polska borówka rośnie w siłę


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek