W sadzie, parku czy ogrodzie w letni dzień często można natknąć się na pszczołę. Spotkał ją również bohater spotu, który zajmował się czytaniem gazety w słoneczne popołudnie. Co ważne, mężczyzna nie wygląda, jakby obawiał się ugryzienia, raczej jakby zabicie pszczoły było dla niego odruchowe. Zwija czytany periodyk i wykonuje ruch, by unicestwić owada, kiedy nagle sam zostaje zmiażdżony.
Następnie pojawia się napis: „You’re not just killing a bee. One third of our food relies on bees” („Zabijasz nie tylko pszczołę. Jedna trzecia naszego pożywienia zależy od pszczół”). Zmniejszanie populacji pszczół wpływa bowiem na stan zbiorów rolnych, ponieważ to właśnie one zapylają np. rzepak, krzewy i drzewa owocowe. Celem spotu jest zwrócenie uwagi na bezmyślne zabijanie pszczół i brak wiedzy na temat roli, jaką te owady pełnią w ekosystemie.
Kampania została zlecona przez Bee Friendly Native Bee Conservation Society, a wykonała ją kanadyjska agencja reklamowa DDB z Vancouver. Kampania nosi tytuł „Swat” („Pacnięcie”).
Katarzyna Łabuś
zobacz także
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025Kampanie
Nie bądź internetowym trollem