logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko
   ──────  27.05.2008

Nie rozmnażaj – adoptuj



Ilość porzuconych zwierząt stale rośnie, a ilość osób skłonnych je adoptować jest niewystarczająca. Kampania adopcyjna "Daj mi dom" to inicjatywa mająca na celu promocję adopcji zwierząt – głównie z Miejskiego Schroniska Dla Zwierząt w Toruniu, ale także ze wszystkich schronisk w całej Polsce. Akcja ma poruszyć wszechobecny problem bezdomności zwierząt i jej konsekwencji. Jej bezpośrednimi adresatami są mieszkańcy Miasta Torunia oraz okolic, szczególnie dzieci i młodzież w wieku szkolnym.

Organizatorzy przekonują, że zwierzęta są w stanie zapewnić właściwy rozwój dzieciom w okresie dorastania lub dojrzewania poprzez swą umiejętność okazywania emocji i przywiązania. Kampania ma uczyć pielęgnować w młodych ludziach miłość do zwierząt, ma przyczynić się do wyrobienia prawidłowych postaw wobec wszystkich zwierząt.

W ramach kampanii, która będzie trwała do końca tego roku planowane sa liczne wydarzenia, m.in. Dni Otwartego Schroniska, koncert, akcje uliczne, pokazy filmowych, szkolny konkurs plastyczny pod hasłem: "Mój przyjaciel ze schroniska", warsztaty dla dzieci i młodzieży.

Materiały reklamowe pojawiają się na plakatach, pocztówkach, w przewodnikach edukacyjnych dla szkół pt. "Etyka wobec zwierząt" – do pobrania ze strony www.dajmidom.ovh.org – w regionalnych stacjach radiowych oraz w internecie.

Każdego dnia do Miejskiego Schroniska trafiają zwierzęta porzucone przez ludzi. W większości są to psy i koty, ale również króliki, świnki morskie, chomiki, itp. Schronisko jest instytucją pożyteczną dla miasta, jednak nie jest to miejsce idealne dla czworonogów i tak naprawdę jest ostatecznością. Powinno ono pełnić rolę przejściowego schronienia, ale dla wielu zwierząt staje się jednak miejscem stałego zamieszkania. Podczas pobytu tam zwierzęta pozbawione są emocjonalnego kontaktu z człowiekiem, możliwości zabawy, czy swobody ruchu. Jednocześnie narażone są na stres spowodowany przepełnieniem, czy choroby wywołane niedogodnymi warunkami. Poprzez długie przebywanie w zamkniętej przestrzeni zwierzęta stają się smutne, obojętne na to, co dzieje się wokół nich, sfrustrowane, a nierzadko agresywne…

Spośród ogromniej ilości zwierząt przebywających w schroniskach tylko nieliczne mają szansę na adopcję. W konsekwencji schronisko przestaje pełnić swoją funkcję tymczasowego schronienia, a staje się miejscem, gdzie zwierzęta pozostają do śmierci, nie zaznawszy ciepła i miłości, która jest im potrzebna tak samo, jak innym, czującym istotom, bądź zostają poddane eutanazji.

Aby przyczynić się do polepszenia sytuacji zwierząt nie należy kupować zwierząt, szczególnie tych pochodzących z nielegalnej hodowli, sklepów zoologicznych i targowisk. Lepiej zaadoptować je. Aby zmniejszyć populację niechcianych zwierząt należy je sterylizować. Widząc porzucone, maltretowane, głodzone i zaniedbane zwierzę trzeba reagować.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Daj mi dom
Czas:
2008.3.1 - 2008.12.31
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Polska
Nadawca:
Stowarzyszenie Ekologiczno-Kulturalne Kolektyw Autonomistów
Media:
Plakaty, pocztówki, przewodnik edukacyjny, radio, internet
Wykonawca:
Active Design
Adresaci:
Młodzież, szczególnie z Torunia i okolic
Hasło kampani:
Nie kupuj, nie rozmnażaj, adoptuj.





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek