logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko
   ──────  15.06.2005

Nie przywoź pamiątek z wakacji



Skóra zebry albo stojak na parasole wykonany z odciętej nogi słonia. Wiele pamiątek, przywożonych z egzotycznych podróży, wykonywanych jest ze zwierząt i roślin zagrożonych wyginięciem. Produkcja tego rodzaju wyrobów, a przede wszystkim międzynarodowy handel takimi przedmiotami oraz żywymi okazami zwierząt, doprowadził do wytępienia wielu gatunków i zagraża tysiącom innych.

Wystawa fotografii przedstawiających przedmioty wykonane z zabitych zwierząt chronionych i kampania informacyjna organizacji WWF na ten temat rozpoczęły się 9 czerwca 2005 roku na lotnisku Okęcie w Warszawie. Kampania informacyjna miała na celu uświadomienie turystom, jaką rzeczywiście wartość mają pamiątki, które można kupić w czasie pobytu w obcym kraju. Akcja ta skierowana była w głównej mierze do osób, które podróżując do innych krajów ulegają pokusie zakupu pamiątek – produktów wykonanych z ginących zwierząt.

Prawdziwą ceną takich pamiątek może być wyginięcie całych gatunków – ostrzega Marta Kaczyńska ze Światowego Funduszu na Rzecz Przyrody (WWF).

Fotografie Cezarego Hładkiego przedstawiają przedmioty skonfiskowane przez polskich celników. Jest wśród nich m.in. skóra zebry czy stojak na parasole wykonany z odciętej nogi słonia. Przedmioty są wkomponowane w etykietę z kodem kreskowym, aby wzbudzić w podróżnych refleksje na temat ich rzeczywistej ceny.

WWF przygotowało internetowy poradnik dla turystów, gdzie jeszcze przed wyjazdem podróżni mogą sprawdzić, jakich pamiątek nie należy nabywać w rejonie, do którego się wybierają.

Po miesiącu wystawa została przeniesiona z Warszawy na lotnisko w Gdańsku, a następnie – do Krakowa. Akcja stanowiła trzeci i ostatni etap kampanii WWF Polska na rzecz ograniczenia w naszym kraju nielegalnego handlu ginącymi gatunkami zwierząt. Wcześniejsze etapy kampanii koncentrowały się na rozwiązaniu problemu sprzedaży żywych zwierząt, które trafiły do Polski z przemytu, w sklepach zoologicznych i na giełdach. Celem akcji było upowszechnienie wśród amatorów egzotycznej fauny wiedzy o Konwencji Waszyngtońskiej i gatunkach nią chronionych.

W promocję akcji Nie kupuj pamiątek ze zwierząt zaangażowało się kilkadziesiąt tytułów prasowych, zarówno regionalnych, jak i ogólnopolskich. Informacje o akcji ukazały się m.in. w głównym wydaniu Wiadomości w TVP1, a także w TVP3, TVN24 i TV4 oraz w kilkunastu stacjach radiowych.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Nie kupuj pamiątek ze zwierząt
Czas:
2005.6.9
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Polska
Nadawca:
WWF
Media:
Wystawa fotograficzna, prasa, telewizja, radio, ulotki
Wykonawca:
Euro RSCG
Adresaci:
Turyści
Hasło kampani:
Nie kupuj pamiątek ze zwierząt – pomóż ocalić zagrożone gatunki





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.07.2022

    Godność człowieka nie ma kodu pocztowego – otwarto wiejskie hospicjum na Podlasiu


  • 01.07.2022

    Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne 


  • 01.07.2022

    Znikający Mural – wyjątkowe dzieło na Placu Europejskim w Warszawie


  • 31.05.2022

    Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR


  • 31.05.2022

    Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek