logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Nie przechowywać, tylko przygotowywać
21.04.2015
Tematy: Wydarzenia

Nie przechowywać, tylko przygotowywać



W jaki sposób prawidłowo przygotowywać psy przebywające w schroniskach do adopcji? Jaką rolę w procesie socjalizacji zwierząt mogą pełnić wolontariusze oraz tzw. domy tymczasowe? O tych zagadnieniach dyskutowano podczas konferencji, która 19 kwietnia odbyła się w Kostrzynie pod Poznaniem. 

W niedzielę w Urzędzie Miejskim w Kostrzynie, podczas Drugiej Konferencji pod hasłem „Pies i kot – od schroniska do skutecznej adopcji” spotkało się ponad osiemdziesięciu pracowników schronisk, wolontariuszy, osób prowadzących przytuliska i domy tymczasowe dla zwierząt, a także działaczy fundacji oraz stowarzyszeń prozwierzęcych z całej Polski. Gośćmi honorowymi, którzy powitali uczestników i oficjalnie otworzyli konferencję, byli Jan Grabkowski, Starosta Poznański oraz Szymon Matysek, Burmistrz Miasta i Gminy Kostrzyn.

Podczas konferencji swoją wiedzą i doświadczeniem dzielili się praktykujący behawioryści, specjaliści w dziedzinie zwalczania bezdomności zwierząt. Marek Szrejter (behawiorysta COAPE) mówił  o metodach socjalizacji i resocjalizacji psów w schronisku. Marta Lichnerowicz (dyrektor Niepublicznego Centrum Kształcenia Silva Lupus w Koleczkowie k. Gdyni) opowiadała o sposobach wzbogacania środowiska, które mogą zapobiegać problemom behawioralnym w schronisku. Dorota Wiland (psycholog zwierząt, prezes Fundacji na rzecz Ochrony Zwierząt IUS ANIMALIA) wskazała na istotną rolę odpowiednio przygotowanych domów tymczasowych w procesie udanej adopcji psów. Natomiast Aleksandra Gabara (założycielka szkoły Pozytywne Szkolenie Psów „Dobry Piesek” w Bydgoszczy) zaprezentowała program szkolenia „Lira” Bydgoszcz”, realizowany przez wolontariuszy i pracowników schroniska.

Wszystkim prelekcjom towarzyszyły dyskusje dot. metod pracy z bezdomnymi zwierzętami. Uczestnicy bardzo chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami. Zarówno podczas pierwszej konferencji, która odbyła się w październiku 2012 roku, jak i teraz, uczestnicy podkreślali rolę tego wydarzenia w zakresie wymiany doświadczeń zawodowych.

Tegoroczną konferencję zorganizowały: Schronisko dla Zwierząt w Skałowie (w budowie), Szkoła i klub „Psiaki Poznaniaki”, Fundacja dla Zwierząt ANIMALIA oraz „Pomagamy Schroniskom„. Natomiast gospodarzem konferencji był Urząd Miejski w Kostrzynie oraz Związek Międzygminny „Schronisko dla Zwierząt”, który wspólnymi siłami jedenastu gmin buduje Schronisko dla Zwierząt w Skałowie.

Przedstawiciel organizatorów, Paweł Kubiak, Dyrektor Biura Związku Międzygminnego „Schronisko dla Zwierząt”, podsumowując tegoroczną konferencję powiedział: Dzięki temu, że w wydarzeniu wzięli udział wysokiej klasy specjaliści – osoby, które na co dzień pracują z psami schroniskowymi, Konferencja pozwoliła na usystematyzowanie szerokiej wiedzy i uzupełnienie jej o wiedzę oraz doświadczenie największych autorytetów. Ułatwi to także zadanie  nam, przygotowującym się do rozpoczęcia pracy z psami w już wkrótce otwieranym schronisku w Skałowie. Zamierzamy bowiem stworzyć nowoczesną placówkę, będącą także ośrodkiem edukacyjnym otwartym dla społeczeństwa, zwłaszcza dla dzieci i młodzieży.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek