Nie podróżuj „pod wpływem” social mediów
Zapewne zauważyliście, że większość fotosów z podróży, publikowanych w social mediach, wygląda identycznie. To spostrzeżenie stało się punktem wyjścia dla kapitalnej nowozelandzkiej kampanii, promującej turystykę w czasach pandemii Covid-19.
Głównym bohaterem kampanii został Tom Sainsbury, popularny nowozelandzki komik, który wcielił się w członka the Social Observation Squad (S.O.S), jednostki, która przemierza Nową Zelandię w poszukiwaniu turystów, będących „pod wpływem social mediów” i robiących zdjęcia, jakich już tysiące pojawiły się wcześniej na Instagramie czy Facebooku. „Plecy w saunie”, „Kontemplowanie krajobrazu”, no i zdjęcie nóg „w stylu hot dogi” – wymienia Sainsbury i narzeka, że w zasadzie nikt nie potrafi się odważyć, by zrobić „naprawdę oryginalne zdjęcie”.
Choć klip został zrealizowany w mocno prześmiewczym tonie, jego wymowa jest zdecydowanie poważna: w czasach powszechnego lock downu i zakazu podróżowania, warto przedefiniować i odkryć na nowo znaczenia słów takich jak: „turystyka”, „urlop”, czy „wakacje”.
Film jest częścią rozbudowanej kampanii „Do Something New”, zleconej przez nowozelandzką platformę turystyczną, 100% Pure New Zealand, i zachęcającej do odkrywania nowych form aktywności turystycznej w czasach, gdy podróżowanie jest de facto zabronione.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
05.12.2023
Cały świat na tym korzysta
-
04.12.2023
Wystawa „To sztuka być sobą” — w przestrzeni miejskiej Torunia
-
01.12.2023
Kształt bezpieczeństwa
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
29.11.2023
Na światło dzienne
-
28.11.2023
Bajeczki dla dzieci