Nie podróżuj „pod wpływem” social mediów
Zapewne zauważyliście, że większość fotosów z podróży, publikowanych w social mediach, wygląda identycznie. To spostrzeżenie stało się punktem wyjścia dla kapitalnej nowozelandzkiej kampanii, promującej turystykę w czasach pandemii Covid-19.
Głównym bohaterem kampanii został Tom Sainsbury, popularny nowozelandzki komik, który wcielił się w członka the Social Observation Squad (S.O.S), jednostki, która przemierza Nową Zelandię w poszukiwaniu turystów, będących „pod wpływem social mediów” i robiących zdjęcia, jakich już tysiące pojawiły się wcześniej na Instagramie czy Facebooku. „Plecy w saunie”, „Kontemplowanie krajobrazu”, no i zdjęcie nóg „w stylu hot dogi” – wymienia Sainsbury i narzeka, że w zasadzie nikt nie potrafi się odważyć, by zrobić „naprawdę oryginalne zdjęcie”.
Choć klip został zrealizowany w mocno prześmiewczym tonie, jego wymowa jest zdecydowanie poważna: w czasach powszechnego lock downu i zakazu podróżowania, warto przedefiniować i odkryć na nowo znaczenia słów takich jak: „turystyka”, „urlop”, czy „wakacje”.
Film jest częścią rozbudowanej kampanii „Do Something New”, zleconej przez nowozelandzką platformę turystyczną, 100% Pure New Zealand, i zachęcającej do odkrywania nowych form aktywności turystycznej w czasach, gdy podróżowanie jest de facto zabronione.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.09.2024
Wizerunek dziecka w internecie — publikować czy nie?
-
13.09.2024
Dom na detoksie. Zapisz się na bezpłatne szkolenie
-
12.09.2024
Warszawskie Dni Filmu Niemego: 13-15 września w kinie Muranów
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
09.09.2024
VII edycja kampanii Życie Warte Jest Rozmowy. Zapraszamy na konferencję