logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Irlandia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  09.07.2015

Nie oglądać się za siebie

Your browser does not support the video tag.


Dzieci podczas jazdy samochodem potrafią być absorbujące – chcą się bawić, zagadują współpasażerów, płaczą, marudzą. Trudno czasem powstrzymać chęć odwrócenia się do malucha, zwłaszcza jeśli kierowca się spieszy i wolałby się nie zatrzymywać.

Jadąca samochodem kobieta na chwilę odrywa uwagę od tego co się dzieje na drodze. Chce spojrzeć na dziecko podróżujące na tylnej kanapie. W tym samym momencie wydarza się coś, co już na zawsze zmienia jej życie. Od tej pory będzie patrzeć wstecz także w myślach, wracając z bólem do tamtego feralnego dnia.

Samochód jadący ze średnią prędkością w kilka sekund jest w stanie pokonać nawet kilkaset metrów. Kierowca, odrywając na chwilę wzrok od tego co się dzieje przed pojazdem, tym samym pozwala mu przejechać ten dystans bez żadnej kontroli. Niestety często prowadzi to do tragicznych wypadków. Tak jak w spocie przygotowanym przez irlandzką Road Safety Authority, prowadzącą działalność na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowego. Jego przekaz, wyrażony w nazwie i haśle jest bardzo prosty: "Don’t look back" ("Nie patrz wstecz"), "Dont’t lose a lifetime looking back. Never let a child take your focus off the road. Pull over if you have to" ("Nie strać życia patrząc wstecz. Nie pozwól by dziecko odwróciło twoją uwagę od tego co się dzieje na drodze. Zatrzymaj się jeśli musisz").

Patrzenie za siebie w trakcie jazdy może spodowować coś, od czego przez resztę życia nie będzie można się uwolnić. Tak jak matka ze spotu RSA nie może uwolnić się od wyrzutów sumienia spowodowanych doprowadzeniem do wypadku w którym zginęło jej dziecko. Zmuszają ją one do ciągłego patrzenia za siebie wspominając coś, czego nie da się już odwrócić. Lepiej więc gdy zaistnieje taka potrzeba, na chwilę zatrzymać samochód, niż skazywać się na życie z tak ciężkim brzemieniem.

Maciej Zubel


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Don’t look back
Czas:
2015.6.17
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Irlandia
Nadawca:
RSA (Road Safety Authority)
Media:
Telewizja, internet
Adresaci:
Kierowcy podróżujący z pasażerami, zwłaszcza dziećmi
Hasło kampani:
Dont’t lose a lifetime looking back. Never let a child take your focus off the road. Pull over if you have to (Nie strać życia patrząc wstecz. Nie pozwól by dziecko odwróciło twoją uwagę od tego co się dzieje na drodze. Zatrzymaj się jeśli musisz)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 02.03.2023

    Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek