logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Hiszpania, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  24.02.2016

Nie ma na co czekać

Your browser does not support the video tag.


Każdy na coś czeka w swoim życiu, jednak czekanie na odpowiedni moment, aby zrobić cokolwiek może skończyć się porażką  – dlatego nie warto czekać, o czym przekonuje hiszpańska kampania "The big waiting room" ("Duża poczekalnia").

Kampania, której nadawcą jest hiszpańska organizacja FAD (La Fundación de Ayuda contra la Drogadicción) w niecodzienny sposób stara się walczyć z uzależnieniem od narkotyków. W przypadku tej kampanii, głównym celem jest przede wszystkim przekonanie odbiorców, aby unikali używek poprzez zapełnianie swojego czasu wieloma czynnościami i nie czekali na odpowiednią chwilę, aby zacząć coś robić.

Spot kampanii do samego końca nie zdradza, o co tak naprawdę w nim chodzi. Ukazuje obszerną poczekalnię wypełnioną ludźmi. Każdy z nich na coś czeka – na początku wydaje się, że na jakiś środek transportu, gdyż miejsce to przypomina poczekalnie na lotniskach. Jednak lektor tłumaczy na co czekają osoby znajdujące się w pomieszczeniu – "In this waiting room people wait for the perfect time to do something" ("W tej poczekalni ludzie czekają na idealny moment, żeby coś zrobić"). Informuje również na co czekają poszczególne osoby – młody chłopak, który czeka na to, aby zacząć studia za granicą, młoda dziewczyna czekająca na odpowiedni moment, aby podjąć ważną decyzję oraz mężczyzna czekający na moment, w którym zmieni swoją postawę. Narrator oznajmia, iż wszyscy znajdujący się w poczekalni robią tylko jedno – siedzą i czekają. Czekają na odpowiedni moment, żeby coś zrobić. Zwraca się on również bezpośrednio do odbiorców kampanii słowami : "To all of you, who are waiting for the perfect time to do something – be aware that it may never come. So don’t wait to do something. Do it now. The more things you do in your life, the less room there is for drugs." ("Do wszystkich was, którzy czekacie na idealny moment, aby coś zrobić – bądźcie świadomi, że on może nigdy nie nadejść. Nie czekaj więc, żeby coś zrobić. Zrób to teraz. Im więcej rzeczy robisz w swoim życiu, tym mniej miejsca znajdzie się w nim dla narkotyków").

Dynamiki spotu dodaje muzyka klasyczna, która stwarza wrażenie, iż zaraz któraś z osób z poczekalni rzeczywiście zdecyduje się na to, aby coś zrobić. Buduje ona napięcie oraz wzmacnia przekaz, pomimo dość minimalistycznej formy całej kampanii.

FAD jest organizacją pozarządową działającą na terenie Hiszpanii jak również Ameryki Łacińskiej walczącą z uzależnieniem od narkotyków i jego konsekwencjami.

Aleksandra Rychlicka


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
The big waiting room
Czas:
2016.2.15
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Hiszpania
Nadawca:
FAD (La Fundación de Ayuda contra la Drogadicción)
Media:
Telewizja
Wykonawca:
Publicis (Madrid)
Adresaci:
Osoby młode





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 21.09.2023

    Gdzie jest sęp?


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek