19 kwietnia, Fundacja SYNAPSIS zorganizowała malowanie graffiti na billboardach. Wzięło w niej udział ponad 40 osób – mieszkańcy Warszawy, przyjaciele Fundacji, jej podopieczni i rodziny. Akcja pt. „Autyzm wprowadza zmysły w błąd” miała przybliżyć mieszkańcom Warszawy problem autyzmu i zaangażować ich w pomoc osobom dotkniętym tym zaburzeniem. W efekcie wspólnego malowania, powstały dwa projekty, które do końca kwietnia można oglądać przy ul. Słowackiego i Nowowiejskiej w Warszawie.
Opiekunem artystycznym przedsięwzięcia był Szyman z Pracowni N22. Billboardy zostały udostępnione dzięki uprzejmości firmy Stroer.
Na billboardach pojawiły się symbole i hasła, pokazujące w jaki sposób autyzm wprowadza zmysły ludzi dotkniętych tym zaburzeniem w błąd.
– Większość osób z autyzmem cierpi z powodu różnego rodzaju problemów sensorycznych. Mogą to być np. nadwrażliwość na dźwięki, ostre światło, zapachy, ale także na dotyk. Niektóre dzieci właśnie dlatego nie lubią przytulania, głaskania po głowie, podawania ręki na powitanie. Prowadzona przez nas akcja ma na celu przybliżenie ludziom problemów sensorycznych osób z autyzmem. – mówi Joanna Grochowska, wiceprezes Fundacji SYNAPSIS.
Problemy sensoryczne to tylko niewielki fragment trudności, jakie mają osoby z autyzmem. Dominujące w obrazie tego zaburzenia są problemy z porozumiewaniem się z innymi osobami i nawiązywaniem relacji. Fundacja SYNAPSIS prowadzi kampanie informacyjne na temat autyzmu od wielu lat. Nigdy jednak do tej pory nie przybliżyły one problemów związanych z zaburzeniami sensorycznymi.
Dzieci z autyzmem są często oceniane, wyłącznie poprzez pryzmat swoich trudnych zachowań, które często prowadzą do izolacji od grupy rówieśniczej w przedszkolu lub szkole. Brak rzetelnej wiedzy wśród kadry pedagogicznej, zmniejsza ich szanse na optymalny rozwój, uspołecznienie, często przyczynia się do wtórnych problemów, takich jak trudne zachowania, niska samoocena, stany lękowe, a w skrajnych przypadkach depresja.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
24.05.2023
Wiosenny Dzień Charta
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
15.05.2023
Pierwsze pustułki podpatrzone w budkach lęgowych Cemex!
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany
-
14.04.2023
„Bank kroków” — centra handlowe nagradzają za chodzenie