logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  26.04.2011

Nie lubią głaskania po głowie



19 kwietnia, Fundacja SYNAPSIS zorganizowała malowanie graffiti na billboardach. Wzięło w niej udział ponad 40 osób – mieszkańcy Warszawy, przyjaciele Fundacji, jej podopieczni i rodziny. Akcja pt. „Autyzm wprowadza zmysły w błąd” miała przybliżyć mieszkańcom Warszawy problem autyzmu i zaangażować ich w pomoc osobom dotkniętym tym zaburzeniem. W efekcie wspólnego malowania, powstały dwa projekty, które do końca kwietnia można oglądać przy ul. Słowackiego i Nowowiejskiej w Warszawie.

Opiekunem artystycznym przedsięwzięcia był Szyman z Pracowni N22. Billboardy zostały udostępnione dzięki uprzejmości firmy Stroer.

Na billboardach pojawiły się symbole i hasła, pokazujące w jaki sposób autyzm wprowadza zmysły ludzi dotkniętych tym zaburzeniem w błąd.

– Większość osób z autyzmem cierpi z powodu różnego rodzaju problemów sensorycznych. Mogą to być np. nadwrażliwość na dźwięki, ostre światło, zapachy, ale także na dotyk. Niektóre dzieci właśnie dlatego nie lubią przytulania, głaskania po głowie, podawania ręki na powitanie. Prowadzona przez nas akcja ma na celu przybliżenie ludziom problemów sensorycznych osób z autyzmem. – mówi Joanna Grochowska, wiceprezes Fundacji SYNAPSIS.

Problemy sensoryczne to tylko niewielki fragment trudności, jakie mają osoby z autyzmem. Dominujące w obrazie tego zaburzenia są problemy z porozumiewaniem się z innymi osobami i nawiązywaniem relacji. Fundacja SYNAPSIS prowadzi kampanie informacyjne na temat autyzmu od wielu lat. Nigdy jednak do tej pory nie przybliżyły one problemów związanych z zaburzeniami sensorycznymi.

Dzieci z autyzmem są często oceniane, wyłącznie poprzez pryzmat swoich trudnych zachowań, które często prowadzą do izolacji od grupy rówieśniczej w przedszkolu lub szkole. Brak rzetelnej wiedzy wśród kadry pedagogicznej, zmniejsza ich szanse na optymalny rozwój, uspołecznienie, często przyczynia się do wtórnych problemów, takich jak trudne zachowania, niska samoocena, stany lękowe, a w skrajnych przypadkach depresja.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek