logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Kanada, Pomoc społeczna, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  26.08.2008

Nie każdy list wygląda jak list

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Zaburzenia łaknienia to nałóg niebezpieczny i łatwy do ukrycia. Kanadyjska organizacja Looking Glass Foundation w lipcu tego roku zainicjowała kampanię "Not every suicide note looks like a suicide note" (Nie każdy list pożegnalny samobójcy wygląda jak list pożegnalny samobójcy) poświęconą zaburzeniom odżywiania się, jako że fundacja zajmuje się pomocą osobom chorym m.in. na anoreksję i bulimię. Te schorzenia, spośród wszystkich zaburzeń psychicznych, najczęściej prowadzą do śmierci.

Przykładowo anoreksja rozpoczyna się pozornie niegroźnym odchudzaniem, które przez długi okres nie przyciąga uwagi otoczenia i w sposób niezauważony przyjmuje kliniczną postać samobójczego zagłodzenia się. Ciało, myśl i dusza zostają trwale uwikłane w zabiegi pomniejszające masę ciała.

Natomiast bulimia polega na zjadaniu potężnych ilości pokarmu oraz pozbywaniu się go w nienaturalny sposób. Prowokowane wymioty lub/i zabiegi przeczyszczające wywołują uczucie lekkości i podwyższają nastrój, przyspieszając równocześnie procesy redukowania ciężaru ciała. W zaawansowanym stadium bulimia powoduje zaburzenia w obrębie funkcjonowania przewodu pokarmowego utrudniające lub uniemożliwiające samoistne wypróżnianie, pogłębiając tym samym uzależnienie od środków przeczyszczających.

Kampania, wykonana charytatywnie przez agencję DDB z Wankuweru, miała na celu edukowanie społeczeństwa, by nie stygmatyzowano osób chorych, a szczególnie by osoby bliskie zwracały uwagę na chorych, bo nawet najmniejsze niepozorne zachowania mogą być ważnymi sygnałami świadczącymi o dążeniu do skrzywdzenia samego siebie.

Każdy z trzech 30sekundowych spotów filmowych pokazuje kompulsywne wręcz kontrolowanie swojej wagi przez młode wychudzone kobiety. Reklamy kończą się jednak hasłem, które daje nadzieję na pomoc chorym – “Help us give hope to those suffering with eating disorders”.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Not every suicide note looks like a suicide note
Czas:
2008.7.15 - 2008.8.10
Tematy:
Pomoc społeczna, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Kanada
Nadawca:
Looking Glass Foundation
Media:
Internet, telewizja, kina, ambient media, radio, prasa, plakaty
Wykonawca:
DDB Vancouver
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, rodziny osób cierpiących na zaburzenie łaknienia
Hasło kampani:
Not every suicide note looks like a suicide note





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 18.07.2022

    Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek