logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Nie jest źle ani gorzej, tylko inaczej
04.02.2012
Tematy: Akcje

Nie jest źle ani gorzej, tylko inaczej



Wystawę „Lista obecności. Rozmowy z ojcami osób z zespołem Downa” otwarto w ubiegłą środę, 1 lutego. Dwanaście czarno-białych portretów ojców i dzieci robi wrażenie bardzo osobistych i nacechowanych rodzicielską miłością. Fotografie autorstwa Macieja Hermana można zobaczyć w warszawskiej Galerii Refleksy.

Bohaterowie portretów wyglądają na ludzi szczęśliwych. Zarówno ojcowie, jak i ich dzieci. O czym myślą i jak wygląda ich codzienne życie można przeczytać w książce pod analogicznym tytułem jak wystawa: „Lista obecności. Rozmowy z ojcami osób z zespołem Downa“. Zaprezentowane na wystawie zdjęcia to równocześnie książkowe ilustracje.

Ojcowie, którzy zechcieli sfotografować się ze swoimi dziećmi i opowiedzieć o rodzicielskich doświadczeniach profesor Elżbiecie Zakrzewskiej-Manterys, autorce książki, to znane osobistości polskiego życia publicznego. Wśród nich m.in. Gromosław Czempiński, generał brygady w stanie spoczynku, Stanisław Krajewski, profesor matematyki i filozof czy Tadeusz Sobolewski, znany krytyk filmowy. A ponadto: Andrzej Horubała, Marian Jagiełka, Aleksander Manterys, Władysław Sidorowicz, Krzysztof Słowiński, Andrzej Suchcicki, Witold Walkowiak, Tadeusz Woźniak, Adam Ziółkowski.

Książka została wydana przez Stowarzyszenie Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa „Bardziej Kochani”. 

Celem publikacji jest przełamanie stereotypów dotyczących zespołu Downa, dostarczenie rzetelnych informacji na ten temat.

Będąc ojcem chorego dziecka można się spełniać zawodowo, można robić karierę i można mieć bardzo bogate życie. Nie jest tak samo jak ze zdrowym dzieckiem – ale nie jest źle ani gorzej tylko po prostu inaczej – udowadniają bohaterowie dwunastu wywiadów.

– Po zaledwie kilkudziesięciu godzinach spędzonych z tymi wspaniałymi osobami powoli oswajam się i trawię dane mi tak wyjątkowe doświadczenie. W większości domów „zwykłych” rodzin nigdy nie czułem tak wielkiej miłości, poświęcenia dla siebie nawzajem, które powoduje, że życie nie jest puste i nabiera sensu. To wszystko mimo wieloletniego zmęczenia, często zniecierpliwienia i niewiadomej przyszłości. Życzę każdemu by spędził choć trochę czasu z tymi świetnymi dzieciakami lub dorosłymi ludźmi. Żeby poznał ich, porozmawiał, poczuł ich obecność, przytulił, może nawet zaprzyjaźnił się. Gwarantuję że obcując z tak nieprzeciętnymi osobami samemu można stać się lepszym człowiekiem. – powiedział Maciej Herman.

Wystawę można oglądać do 19 lutego 2012 roku. 

 

Nazwa projektu:
Lista obecności. Rozmowy z ojcami osób z zespołem Downa

Zasięg:
Polska

Autor:
Maciej Herman

Data:
02/2012








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek