logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  12.10.2012

Nestlé wśród najbardziej odpowiedzialnych firm



Nestlé S.A. zajęło pierwsze miejsce wśród firm spożywczych pod względem zaangażowania na rzecz ograniczania zmian klimatycznych. Do rankingu, przygotowanego przez pozarządową organizację Carbon Disclosure Project, zaproszono 500 światowych przedsiębiorstw z różnych sektorów. Nestlé osiągnęło najwyższy wynik, zdobywając maksymalną liczbę 100 punktów. 

Przygotowany przez CDP raport „Global 500 Climate Change” obejmuje 500 największych międzynarodowych przedsiębiorstw, które w swojej działalności biorą pod uwagę wpływ na otoczenie. Dane są w nim szeregowane zgodnie z takimi czynnikami jak: uwzględnianie zmian klimatu przez firmy w ich strategiach biznesowych, kontrola emisji spalin, akcje podejmowane w celu minimalizowania skutków emisji CO2 oraz transparentność działań przedsiębiorstw. Podmioty o najlepszych wynikach są klasyfikowane w Carbon Performance Leadership Index (CPLI), który jest m.in. wykorzystywany przez inwestorów podczas doboru graczy do portfela inwestycyjnego.

Zaangażowanie Nestlé na rzecz ochrony środowiska naturalnego koncentruje się wokół 4 obszarów: woda, surowce rolnicze, wytwarzanie i dystrybucja oraz opakowania. Do końca 2013 r. w planach firmy jest m.in. redukcja o minimum 3% łącznego poboru wody (w m3 na tonę produktu) we wszystkich spółkach Nestlé w Polsce oraz redukcja do zera poprodukcyjnych odpadów innych niż komunalne, które są kierowane na wysypiska.

Spółki i jednostki organizacyjne Nestlé w Polsce angażują się również w lokalne akcje sprzątania lasów i apelują o oszczędzanie zasobów naturalnych wyłączając światła w budynkach Nestlé podczas Godziny dla Ziemi. Realizując coroczne szkolenia wewnętrzne z zakresu ochrony środowiska naturalnego, w tym segregacji odpadów, firma popularyzuje również proekologiczne nawyki wśród swoich pracowników.

Carbon Disclosure Project (CDP) to międzynarodowa organizacja non profit, która prowadzi globalną bazę wiedzy na temat stanu środowiska naturalnego. Dzięki szczegółowym danym na temat emisji gazów, zmiany klimatu oraz ryzyka zmian hydrologicznych stanowi ona istotne wsparcie dla firm i miast w tworzeniu strategii biznesowych oraz podejmowaniu decyzji inwestycyjnych.

Szczegółowe informacje na temat rankingu CDP dostępne są pod linkiem www.cdproject.net. Informacje o zaangażowaniu Nestlé w Polsce w działania prośrodowiskowe znajdują się na stronie www.nestle.pl.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 30.11.2023

    Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade


  • 25.10.2023

    Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce


  • 24.10.2023

    Gala Effie Awards Poland 2023


  • 13.10.2023

    Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 14.08.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek