logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Nestlé chce wprowadzić opakowania w 100% nadające się do recyklingu
12.04.2018
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Nestlé chce wprowadzić opakowania w 100% nadające się do recyklingu



Do 2025 roku Nestlé planuje wprowadzić opakowania w całości nadające się do recyklingu lub takie, które można by ponownie wykorzystać. W praktyce żadne z opakowań nie trafiłoby na wysypisko śmieci ani nie skończyłoby jako odpad. Nestlé uważa, że istnieje pilna potrzeba zminimalizowania wpływu tego typu opakowań na środowisko.

„Odpady z tworzyw sztucznych są jednym z największych problemów związanych ze zrównoważonym rozwojem, na jakie napotyka obecnie świat. Dlatego należy podjąć się wspólnego działania. Dążymy do znalezienia ulepszonych rozwiązań w zakresie redukcji, ponownego użycia i recyklingu tworzyw sztucznych. Naszą ambicją jest wprowadzenie do 2025 roku opakowań w 100% nadających się do recyklingu lub wielokrotnego użytku” – powiedział Mark Schneider, Prezes Nestlé S.A.

Do 2025 roku Nestlé planuje wprowadzić opakowania w całości nadające się do recyklingu lub takie, które można by ponownie wykorzystać: https://tinyurl.com/yby5flom

Opublikowany przez Nestlé 11 kwietnia 2018

Firma koncentruje się na trzech podstawowych obszarach:

  1. wyeliminowanie nienadających się do recyklingu tworzyw sztucznych,
  2. zachęcanie do korzystania z tworzyw podlegających recyklingowi,
  3. eliminowanie lub całkowitą zmianę materiałów, z których wykonane są opakowania.

Widząc potrzebę rozwoju gospodarki w obiegu zamkniętym, Nestlé zobowiązuje się do odgrywania aktywnej roli w opracowywaniu dobrze funkcjonujących systemów zbiórki, segregacji i recyklingu w krajach, w których prowadzi działalność. Firma rozpocznie współpracę z partnerami łańcucha wartości i stowarzyszeniami branżowymi w celu zbadania różnych rozwiązań w zakresie opakowań, tak by ograniczyć zużycie plastiku, ułatwić recykling i opracować nowe podejście wyeliminowania odpadów z tworzyw sztucznych.

W Polsce Nestlé jest m.in. partnerem inicjatywy “Działaj z imPETem”„ w ramach której, wspólnie z firmą Rekopol, dąży do zwiększenia ilości zbieranych i recyklingowanych odpadów. W zakresie przedsięwzięcia przewidziana jest również edukacja ekologiczna wybranych rejonów Polski.

„Ponad 90% tonażu naszych materiałów, z których robimy opakowania produktów sprzedawanych w Polsce – zarówno tych produkowanych w fabrykach w Kaliszu, Kargowej, Rzeszowie i Nowej Wsi Wrocławskiej, jak i importowanych, pochodzi z jednorodnych materiałów, tj. szkła, metalu, tektury itp. Szklane słoiki, które są łatwe do recyklingu, stanowią obecnie 60% materiałów używanych do naszych opakowań. Nieustannie dążymy do minimalizowania wpływu na środowisko  poprzez zmniejszanie ilości materiałów stosowanych do tworzenia naszych nowych produktów”- mówi Edouard Simond, Dyrektor Techniczny Nestlé Polska S.A.

Ponadto Nestlé na opakowaniach plastikowych zamieści informacje o recyklingu, które pomogą konsumentom zutylizować je we właściwy sposób. Firma będzie promowała recykling, zwiększając proporcje wykorzystania tworzyw sztucznych nadających się do ponownego użycia.

Opublikowany przez Nestlé 3 maja 2017

ekologia Nestle recycling







03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek