Naznaczone literą
Nagie ciało kobiety współtworzące napis „HIV” i apel „Don’t discriminate” (Nie dyskryminuj) to elementy plakatu stanowiącego kreację kampanii zrealizowanej we Włoszech w czerwcu br.
Jej pomysłodawcą była organizacja LILA, walcząca z wykluczeniem społecznym osób zakażonych wirusem HIV i poszerzająca społeczną świadomość na temat AIDS – między innymi poprzez liczne kampanie społeczne. Umieszczone na plakacie hasło „It could happen to everyone” (To może zdarzyć się każdemu) ma skłonić do refleksji nad marginalizowaniem osób zakażonych. Na reklamie nie widać twarzy kobiety, po to by każda kobieta może się z nią utożsamić – nie wiadomo jednak, jak do kreacji ustosunkowywali się mężczyźni. Choć użyty w niej wizerunek litery „V” może budzić podziw nad kunsztem fotografa, warto zastanowić się, w jakim stopniu plakat kampanii rzeczywiście skłania odbiorcę do refleksji nad dyskryminacją osób zakażonych wirusem HIV, a w jakim po prostu zaskakuje pomysłem na zestawienie napisu z obrazem.
E.Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka