24. października w Gdańsku odbędzie się I Forum Polskiego Produktu. Kupuj Nasze.PL (www.forumpolskiegoproduktu.pl). Twórcy polskich marek i prezesi największych polskich firm będą wspólnie dyskutować o tym, co trzeba zrobić, żeby Polacy z dumą używali polskich marek i polecali je innym. W jaki sposób skutecznie budować pozytywną percepcję polskich produktów i wpływać na ich dynamiczny rozwój?
Celem projektu, którego hasło brzmi „Jeszcze nigdy tak niewielu nie mogło zrobić tak wiele”, jest wspólne wypracowanie jednego, skutecznego rozwiązania, które wpływać będzie na jeszcze szybszy rozwój polskich produktów. Dotychczas ideę poparli m.in. Edmund Borawski (Mlekpol), Stanisław Bosak (Black Red White), Ryszard Florek (FAKRO), Jan Kolański (Jutrzenka Holding S.A.), Jerzy Mazgaj (ALMA Market S.A.), Krzysztof Olszewski (Solaris Bus & Coach SA), Krzysztof Weka (Nałęczów Zdrój Sp. z o.o.), Wojciech Kruk (W.Kruk S.A.).
U podstaw projektu leży idea patriotyzmu konsumenckiego, czyli postawy przywiązania do rodzimych produktów i marek. Pochodzenie produktu jest jednym z kryteriów wyboru dla konsumentów w rozwiniętych gospodarczo krajach i leży u podstaw ich bogactwa. W Polsce raczkujący patriotyzm konsumencki wymaga umacniania. Barierą dla jego rozwoju jest mentalność Polaków ukształtowana w czasach gospodarki PRL, kiedy produkt z importu był synonimem luksusu.
W czasie I Forum Polskiego Produktu zostaną przedstawione wyniki badań konsumenckich, przeprowadzonych w lipcu 2008 roku przez TNS OBOP. Celem badań było wyłonienie marek, z których Polacy czują się dumni. W trakcie badania respondenci spontanicznie wymienili te polskie marki, które uważają za godne polecenia i którymi chcieliby się chwalić za granicą. Zwycięskie marki zostaną uhonorowane znakiem Wizytówka Polskiego Produktu.
Organizatorami I Forum Polskiego Produktu są Kupuj Nasze PL oraz agencja reklamowa DEMO Effective Launching, twórca kampanii społecznych „Zadbaj o swoją markę” oraz „Kupując polskie produkty dajesz pracę”. Sponsorem przedsięwzięcia jest Polkomtel SA, patronat honorowy objął Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz, a partnerem samorządowym został Urząd Miasta Gdańsk. Patronami medialnymi przedsięwzięcia zostali: TVP Info, Puls Biznesu, Wprost, Brief for Poland, Wirtualna Polska.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe