Pen Spinning, muzyka, taniec, stylizacja, rower – ktoś, kto lubi to co robi, nie potrzebuje polepszaczy nastroju. Narkotyki? Na co mi to! – wzruszają ramionami bohaterowie spotu najnowszej kampanii Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii.
Kampania wystartowała dzisiaj – to pierwsza w Polsce akcja oparta na popartym badaniami twierdzeniu, że większość młodych ludzi nie używa narkotyków.
Spadek konsumpcji narkotyków w Polsce, w tym „dopalaczy”, potwierdzają m.in. badania przeprowadzone przez Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii pod koniec 2009
i 2010 roku. Objęły one reprezentatywną populację mieszkańców Polski w wieku 15–75 lat. Porównując wyniki badań dotyczących „dopalaczy”, w 2009 i 2010 roku odnotowano spadek ich używania. Do przynajmniej jednorazowego kontaktu z tymi substancjami przyznało się 6% badanych w 2009 roku i 3% badanych w 2010 roku. Inne, najpopularniejsze substancje nielegalne w Polsce to marihuana i haszysz. W 2010 roku do używania kiedykolwiek w życiu przetworów konopi przyznało się 4% badanych (w 2009 – 5%).
Pomijając fakty, ponieważ kampania "Na co mi to" skierowana jest do nastolatków, strategia oparta na pozytywnych wzmocnieniach jest prawdopodobnie dobrym roziązaniem. Młodzież jest bowiem szczególnie wrażliwa na kwestię tożsamości, chętnie identyfikuje się z grupą i nie bardzo lubi wyróżniać się wśród rówieśników. Przekonanie, że "wszyscy biorą" może być dlatego przekonaniem szkodliwym, ponieważ dla nastolatków "wszyscy" to kategoria decydująca w wielu sprawach.
Kampania skierowana jest do młodzieży, przede wszystkim tej, która jeszcze nie przeszła inicjacji narkotykowej. „Na co mi to” obejmie spoty telewizyjne, spoty radiowe oraz reklamę w prasie. Ze względu na dużą aktywność grupy docelowej na portalach społecznościowych, utworzony zostanie profil kampanii na Facebook’u. Strona internetowa projektu www.nacomito.com.pl będzie natomiast zawierać m.in. konkursy skierowane do młodzieży. Dodatkowe działania zaplanowano również w miejscach imprez młodzieżowych, klubach i dyskotekach.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu