Od wielu lat różne organizacje i instytucje podejmują działania mające na celu ostrzeżenie ludzi przed rozmaitymi uzależnieniami. Kolejną taką akcję podjęła w kwietniu 2009 roku kanadyjska organizacja zdrowotna Bellwood Health Services, zajmująca się prowadzeniem terapii dla nałogowców. Na jej zlecenie agencja Doner Canada przygotowała serię reklam „Hidden addiction”, na których gry hazardowe skojarzone zostały z narkotykami. Kreski na planszy ruletki przedstawiono jako narkotyczny proszek do wdychania, z karty do gry sporządzony został skręt do spalania narkotyku, zaś kości do gry wysypują się niczym tabletki z fiolki na lekarstwa.
Kreacja ta miała na celu ostrzeżenie, że hazard wciąga jak narkotyki i jak one uzależnia. Pewnym minusem kampanii jest zignorowanie faktu, że niektórych hazardzistów uzależnia przeżywany dreszczyk emocji związany z ryzykiem, a narkotyki mogą być postrzegane jako spotęgowanie tego ryzyka i zwiększenie emocji. Kampania może zatem równie dobrze przestrzec przed nałogiem hazardowym, jak przyczynić się do połączenia go z nałogiem narkotycznym.
M. Durda
zobacz także
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz
-
21.10.2025Kreacje / printy
Żeby tylko nie przegrali…
-
21.10.2025Kreacje / printy
Odłączeni
-
21.10.2025Kreacje / printy
Kula śniegowa



