logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Najsmaczniejsze jest ekologiczne
08.10.2012
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Najsmaczniejsze jest ekologiczne



Magdalena Kumorek szuka najlepszych pomidorów, a Artur Partyka – smacznych produktów. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w swojej nowej kampanii rekomenduje wybieranie certyfikowanej żywności ekologicznej.

Liczba gospodarstw ekologicznych w Polsce zwiększyła się przez ostatnie 8 lat o 90%,  w roku 2003 było ich 2286 by w 2011 liczba wzrosła do 23449. Zwiększył się również areał przeznaczony pod uprawy ekologiczne z 61236 h do 605520 h. To bardzo szybki wzrost, ale nadal tylko 4 % ze wszystkich gospodarstw w Polsce produkuje żywność, którą można nazwać ekologiczną. Według najnowszych badań TNS OBOP z września tego roku tylko 5 % Polaków kupuje produkty ekologiczne, zaś samo logo rolnictwa ekologicznego jest znane jedynie 11% społeczeństwa.

W związku z szybkim rozwojem rolnictwa ekologicznego, przy równocześnie jeszcze niewielkim popycie polskiego społeczeństwa na tego typu produkty, zdecydowano o realizacji kampanii informacyjnej. Jej celem nadrzędnym jest promocja znaku certyfikowanej żywości – „Euro-liścia”.  Zielone logo umieszczone na opakowaniu gwarantuje, że produkt został wytworzony zgodnie z obowiązującymi przepisami rolnictwa ekologicznego. Działania reklamowe mają na celu przekonanie Polaków do kupowania ekologicznych produktów i podkreślenie ich walorów smakowych i zdrowotnych.

Kampania „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” będzie miała emisję medialną od 8 października do 15 grudnia br. W tym czasie zaplanowano publikacje prasowe w takich tytułach jak: Newsweek, Gala, Rzeczpospolita czy Gotuj krok po kroku, jak również część promocyjną w internecie.  W spotach pilotujących kampanię, wystąpili ambasadorowie kampanii: Magdalena Kumorek i Artur Partyka, którzy przedstawiają zalety produktów ekologicznych. Na potrzeby nagrania spotów, filmowcy współpracujący z Fabryką Komunikacji Społecznej , stworzyli nieopodal konstancińskich tężni mini „eko-bazarek”, na którym swoje produkty sprzedawali producenci zdrowej żywności. Za scenariusz filmu odpowiadał Arkadiusz Majewski, zaś reżyserią i realizacją zdjęć zajął się Bartek Cierlica. Spoty po raz pierwszy zostały pokazane w trakcie trwania poznańskich targów Polagra, a ich emisja zaplanowana jest od 8 października do 15 grudnia tego roku.

Ponadto przygotowano kilkanaście krótkich filmów, nagrywanych w ekologicznych gospodarstwach, gdzie kucharz Grzegorz Łapanowski poznaje tajniki produkcji produktów naturalnych i przyrządza z nich oryginalne i pożywne potrawy i przetwory. Filmy zostały wyreżyserowane przez Jacka Szymańskiego, który również zajmował się realizacją zdjęć wspólnie z Arkiem Stani.

Komunikacja dla całej akcji promocyjno-informacyjnej obejmuje również tytuły prasowe, takie jak „Newsweek”, „Gala”, „Rzeczpospolita” czy „Gotuj krok po kroku”, jak również działania z zakresu e-PR – tematyczny blog i fan page na Facebooku, za których merytoryczne prowadzenie odpowiada Rafał Hornberger, dietetyk oraz ekspert ds. żywienia. Więcej informacji można uzyskać na blogu gwarancja-dobrego-smaku.blogspot.com, na kanale YouTube  i na Facebooku.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 13.10.2025Kampanie

    Szwecja na receptę

  • 10.10.2025slider

    Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym

  • 28.09.2025Kreacje / printy

    Jeśli znasz ten album

  • 26.09.2025Kampanie

    Razem przy planszy – razem w emocjach!

  • 08.09.2025Kampanie

    To, czego nie ma w plecaku, boli

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek