Magdalena Kumorek szuka najlepszych pomidorów, a Artur Partyka – smacznych produktów. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w swojej nowej kampanii rekomenduje wybieranie certyfikowanej żywności ekologicznej.
Liczba gospodarstw ekologicznych w Polsce zwiększyła się przez ostatnie 8 lat o 90%, w roku 2003 było ich 2286 by w 2011 liczba wzrosła do 23449. Zwiększył się również areał przeznaczony pod uprawy ekologiczne z 61236 h do 605520 h. To bardzo szybki wzrost, ale nadal tylko 4 % ze wszystkich gospodarstw w Polsce produkuje żywność, którą można nazwać ekologiczną. Według najnowszych badań TNS OBOP z września tego roku tylko 5 % Polaków kupuje produkty ekologiczne, zaś samo logo rolnictwa ekologicznego jest znane jedynie 11% społeczeństwa.
W związku z szybkim rozwojem rolnictwa ekologicznego, przy równocześnie jeszcze niewielkim popycie polskiego społeczeństwa na tego typu produkty, zdecydowano o realizacji kampanii informacyjnej. Jej celem nadrzędnym jest promocja znaku certyfikowanej żywości – „Euro-liścia”. Zielone logo umieszczone na opakowaniu gwarantuje, że produkt został wytworzony zgodnie z obowiązującymi przepisami rolnictwa ekologicznego. Działania reklamowe mają na celu przekonanie Polaków do kupowania ekologicznych produktów i podkreślenie ich walorów smakowych i zdrowotnych.
Kampania „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” będzie miała emisję medialną od 8 października do 15 grudnia br. W tym czasie zaplanowano publikacje prasowe w takich tytułach jak: Newsweek, Gala, Rzeczpospolita czy Gotuj krok po kroku, jak również część promocyjną w internecie. W spotach pilotujących kampanię, wystąpili ambasadorowie kampanii: Magdalena Kumorek i Artur Partyka, którzy przedstawiają zalety produktów ekologicznych. Na potrzeby nagrania spotów, filmowcy współpracujący z Fabryką Komunikacji Społecznej , stworzyli nieopodal konstancińskich tężni mini „eko-bazarek”, na którym swoje produkty sprzedawali producenci zdrowej żywności. Za scenariusz filmu odpowiadał Arkadiusz Majewski, zaś reżyserią i realizacją zdjęć zajął się Bartek Cierlica. Spoty po raz pierwszy zostały pokazane w trakcie trwania poznańskich targów Polagra, a ich emisja zaplanowana jest od 8 października do 15 grudnia tego roku.
Ponadto przygotowano kilkanaście krótkich filmów, nagrywanych w ekologicznych gospodarstwach, gdzie kucharz Grzegorz Łapanowski poznaje tajniki produkcji produktów naturalnych i przyrządza z nich oryginalne i pożywne potrawy i przetwory. Filmy zostały wyreżyserowane przez Jacka Szymańskiego, który również zajmował się realizacją zdjęć wspólnie z Arkiem Stani.
Komunikacja dla całej akcji promocyjno-informacyjnej obejmuje również tytuły prasowe, takie jak „Newsweek”, „Gala”, „Rzeczpospolita” czy „Gotuj krok po kroku”, jak również działania z zakresu e-PR – tematyczny blog i fan page na Facebooku, za których merytoryczne prowadzenie odpowiada Rafał Hornberger, dietetyk oraz ekspert ds. żywienia. Więcej informacji można uzyskać na blogu gwarancja-dobrego-smaku.blogspot.com, na kanale YouTube i na Facebooku.
zobacz także
-
15.10.2025slider
NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką
-
13.10.2025Kampanie
Szwecja na receptę
-
10.10.2025slider
Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym
-
28.09.2025Kreacje / printy
Jeśli znasz ten album
-
26.09.2025Kampanie
Razem przy planszy – razem w emocjach!
-
08.09.2025Kampanie
To, czego nie ma w plecaku, boli
