logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  22.03.2017

Najpiękniejszy świat



Chciałem Wam zakomunikować, że…

 „Czasem mi to przeszkadza, a czasem mi pomaga”, „jest dla mnie przyjacielem, ale również jest przeciwnością losu”, „to jest najpiękniejszy świat jaki może być” kilka osób stara się odpowiedzieć na pytanie w najnowszej kampanii Fundacji JiM. O czym mówią? 

Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, Ratusz w Poznaniu, czy katowicki Spodek to tylko niektóre z budynków, obok których 2 kwietnia trudno będzie przejść obojętnie. Z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu kilka tysięcy budynków w Polsce rozbłyśnie niebieskim światłem jako symbol solidarności z osobami ze spektrum autyzmu (ASD). Tegoroczna odsłona akcji „Polska na niebiesko” odbędzie się pod hasłem „Autyzm! Chcemy być sobą!” oraz dedykowana jest osobom dorosłym ze spektrum autyzmu. Zgodnie z raportem „Sytuacja młodzieży i osób dorosłych z całościowymi zaburzeniami rozwoju w Polsce” opublikowanym przez Fundację JiM osoby z ASD, które ukończyły 25 rok życia stają się niewidoczne dla systemu wsparcia w Polsce będąc jednocześnie narażone na alienację i stygmatyzację ze strony społeczeństwa.

To właśnie tej grupie osób oddali głos twórcy tegorocznej kampanii zapraszając do jej współtworzenia dorosłe osoby z ASD. Akcja „Polska na niebiesko” nie ogranicza się wyłącznie do gestu solidarności, ale towarzyszyć jej będzie szeroka akcja informacyjna w postaci punktów informacyjnych w ponad 20 miastach Polski, dystrybucja raportu, plakatów i ulotek informacyjnych oraz emitowany w telewizji spot promocyjny, których współautorami są osoby z ASD.

 Szczególną uwagę zwraca pierwsze zdanie powstałej w ramach kampanii ulotki informacyjnej doskonale oddające motyw, wokół którego zbudowana została tegoroczna edycja: „My osoby z autyzmem i Zespołem Aspergera pragniemy wyjść poza ramy i tworzyć je po swojemu”. Jest to pewnego rodzaju manifest osób z ASD. Podobny efekt uzyskano w spocie promocyjnym, w którym stajemy twarzą w twarz z osobą z ASD próbującą wyjaśnić nam, jak wygląda jej świat. Zastosowane rozwiązanie powoduje zmianę perspektywy postrzegania ASD, które przestaje być wyłącznie terminem medycznym zyskując twarzy osoby, która zwraca się do odbiorców kampanii. Dzięki zastosowanej technice kampania działa dwukierunkowo oddając głos dorosłym osobom z ASD oraz przełamując stereotypy, w końcu jak mówi jeden z jej bohaterów: „W zasadzie jesteśmy takimi samym ludźmi jak Wy. Tylko nam trochę trudniej zrozumieć świat niż Wam”.

 Kampanię na zlecenie Fundacji JiM zrealizowała agencja Sweet Jesus we współpracy z osobami z autyzmem. Fundacja JiM tworzą osoby posiadające wieloletnie doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi. Celem Fundacji jest zapewnienie lepszego dostępu do diagnozy oraz edukacja dzieci z autyzmem.

Anna Frączyk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Polska na niebiesko
Czas:
2017.4.2
Tematy:
Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Jaś i Małgosia (JiM)
Media:
internet, outdoor, indoor, mobile, event, direct marketing
Wykonawca:
Sweet Jesus
Adresaci:
ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Autyzm - chcemy być sobą





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 24.03.2023

    Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 15.03.2023

    Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek