3 grudnia br. w Ministerstwie Gospodarki odbyła się konferencja na temat raportowania społecznego. Podczas konferencji ogłoszone zostały wyniki konkursu Raporty Społeczne 2012.
Raporty Społeczne 2012 to konkurs na najlepiej sporządzony raport dotyczący kwestii społecznych i zrównoważonego rozwoju. Celem inicjatywy jest promocja idei raportowania społecznego jako narzędzia równie ważnego w funkcjonowaniu firm jak raporty finansowe. Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszonych zostało 28 raportów. Oceniło je niezależne jury składające się ze specjalistów z dziedziny ekonomii, ochrony środowiska, spraw społecznych i CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu). W tym roku także po raz pierwszy najlepiej sporządzony raport wybrało grono 10 dziennikarzy. W poszczególnych kategoriach nagrody zdobyły następujące firmy:
- Nagroda główna: Kompania Piwowarska S.A.
- Nagroda Ministerstwa Gospodarki: KGHM Polska Miedź S.A.
- Najlepszy debiut : Nestlé Polska
- Nagroda internautów: Danone
- Nagroda dziennikarzy: PKN Orlen
- Wyróżnienia: Budimex, Danone, Orange Polska
Rozdanie nagród dla zwycięzców konkursu poprzedził panel dyskusyjny poświęcony najnowszym trendom w raportowaniu społecznym oraz nowym wytycznym GRI. Gościem specjalnym tej sesji był Pietro Bertazzi, Senior Manager Policy and Government Affairs z Global Reporting Initiative. W czasie konferencji na przykładzie kilku firm, mających doświadczenie w przygotowywaniu raportów, dyskutowano także o najtrudniejszych etapach procesu raportowania. Celem panelu z udziałem dziennikarzy było omówienie jak docierać do interesariuszy, jak sprawić, by korzystali z raportów jako źródła wiedzy na temat firm oraz czy jest szansa, aby raporty były czytane i jeśli tak, jak to zrobić. Ostatni panel dotyczył raportowania w organizacjach pozarządowych.
Konkurs Raporty Społeczne 2012 oraz towarzysząca mu konferencja zostały zorganizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC i SGS. Patronat nad konkursem objęło Ministerstwo Gospodarki, Federacja Konsumentów, Global Compact Poland, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych i Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.
Więcej informacji, w tym zasady konkursu, skład jury oraz biblioteka raportów zgłoszonych od 2007 roku, dostępne są na www.raportyspoleczne.pl a także na stronie www.facebook.com/RaportySpoleczne.
Portal kampaniespołeczne.pl był patronem medialnym konkursu.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.08.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy