Dzisiaj wręczono nagrody w 5. edycji konkursu „Raporty Społeczne”, w którym nagradzane są najlepsze raporty firm z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Główną nagrodę w konkursie zdobył Polski Koncern Naftowy ORLEN, nagrodę Ministerstwa Gospodarki otrzymała firma Cemex Polska, za najlepszy debiut uznano raport firmy GlaxoSmithKlinePharmaceuticals. Wyróżnienie specjalne otrzymała Telekomunikacja Polska, a internauci nagrodzili Kompanię Piwowarską.
Zwycięzców konkursu ogłoszono podczas Gali Finałowej Konkursu „Raporty Społeczne 2011”, która odbyła się w Centrum Zielna w Warszawie. Podczas Gali dyskutowano na temat stanu raportowania społecznego na rynku polskim z perspektywy 5 lat istnienia Konkursu, znaczenia raportowania danych pozafinansowych oraz przyszłości raportowania na przykładzie wytycznych Global Reporting Initiative.
ZWYCIĘZCY
- Nagroda Główna: Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A., raport „Odpowiedzialny Rozwój”
Szczególną uwagę Jury konkursu zwróciło: wytrwałość i zachowanie ciągłości raportowania, utrzymanie wysokiego poziomu raportowania w oparciu o standard.
- Nagroda Ministerstwa Gospodarki: Cemex Polska Sp. z o.o., „Raport zrównoważonego rozwoju CEMEX Polska 2010”
Szczególną uwagę Jury konkursu zwróciło: wyważenie, umiejętne przedstawienie systemów zarządzania, czytelne przedstawienie specyfiki sektora w odniesieniu do wyzwań CSR.
- Najlepszy debiut: GlaxoSmithKlinePharmaceuticals S.A., „Raport Społeczny GlaxoSmithKlinePharmaceuticals”
Szczególną uwagę Jury konkursu zwróciło: bardzo dobre przygotowanie pierwszego raportu w historii firmy, wyważenie i krytyczna analiza tematów, logika raportu oparta na oczekiwaniach interesariuszy, weryfikacja raportu.
- Wyróżnienie specjalne:Telekomunikacja Polska S.A., „Raport społecznej odpowiedzialności Grupy TP”
Szczególną uwagę Jury konkursu zwróciło: uwzględnienie głosów wielu grup interesariuszy, całościowe przedstawienie procesu dialogu z interesariuszami opartego na standardzie AA1000, weryfikacja raportu.
- Nagroda internautów: Kompania Piwowarska S.A., „Raport zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej”. W głosowaniu wzięło udział 625 internautów.
Głównym celem konkursu „Raporty Społeczne”, organizowanego przez CSR Consulting, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i PwC, jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania społecznego, wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie oraz nagrodzenie raportów podejmujących kwestie związane z zaangażowaniem społecznym, środowiskiem naturalnym i zrównoważonym rozwojem. Zgłoszone do konkursu raporty zostały ocenione przez niezależne jury według kryteriów zaufania, kompletności i komunikacji.
Wszystkie raporty oraz więcej informacji o konkursie znajdują się na stronie www.raportyspoleczne.pl. Bieżące wiadomości na temat raportowania społecznego dostępne są na stronie www.facebook.com/Raportyspoleczne.
Konkurs objęty jest patronatem Ministerstwa Gospodarki. Patronat medialny nad konkursem objęły portale kampaniespoleczne.pl i Proto.pl oraz BIZON – program Radia PIN.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.08.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy