Po raz ósmy wystartował Konkurs Ładnego Pisania, który odbywa się w ramach Kampanii Pisania Piórem firmy Parker. Celem wydarzenia jest zachęcenie młodych osób do odręcznego pisania oraz przestrzegania zasad gramatyki i ortografii.
Konkurs odbywa się w dwóch kategoriach wiekowych:
I. uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych;
II. uczniowie gimnazjów.
W tym roku do wyboru są 3 tematy konkursowe prac, które należy pisać odręcznie:
1. Są rzeczy, których nie można kupić za żadne pieniądze. Niektórzy twierdzą, że to one tworzą prawdziwe bogactwo człowieka. Którą z nich chciałabyś/chciałbyś mieć, żeby poczuć się bogaczem?
2. Przeniosłaś się/przeniosłeś się sto lat wstecz – jest rok 1910. Wyjaśnij ludziom, których spotkałaś/spotkałeś, czym się różni twoje życie od ich życia.
3. Niespodziewanie znalazłeś się w dżungli amazońskiej. Jest gorąco, krzyczą papugi, a za krzakiem… Napisz, co stało się potem.
Prace konkursowe należy przesyłać do 31 października 2010 roku na adres Fundacji Polski Przedsiębiorczej.
Przewidziano następujące nagrody:
1. I miejsca w każdej kategorii – uczestnik otrzymuje: dyplom, pióro marki Parker, statuetkę, stypendium na okres 10 miesięcy po 500 zł, a ponadto tytuł „Najładniej piszący uczeń 2010”.
2. II miejsca w każdej kategorii – uczestnik otrzymuje: dyplom, pióro marki Parker, stypendium na okres 10 miesięcy po 300 zł, zestaw książek.
3. III miejsca w każdej kategorii – uczestnik otrzymuje: dyplom, pióro marki Parker, stypendium na okres 10 miesięcy po 200 zł, zestaw książek.
Dodatkowo nauczyciele języka polskiego, których uczniowie zajmą I, II lub III miejsce, bądź zostaną wyróżnieni, otrzymają pióro marki Parker. Każda szkoła biorąca udział w konkursie otrzyma dyplom, a najlepsze – zestawy do kaligrafii.
Tegoroczne jury konkursu stanowią: Andrzej Pągowski – grafik, dr Katarzyna Kłosińska – Sekretarz Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN, Beata Pawlikowska – pisarka, podróżniczka, Wojciech Bazarnik – prezes Polskiego Klubu Miłośników i Kolekcjonerów Piór oraz pisarka Katarzyna Grochola. Ambasadorką kampanii jest Katarzyna Cichopek.
Patronat honorowy nad konkursem objęli m.in. Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Związek Nauczycielstwa Polskiego.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
27.09.2024
25 lat Galerii Rusz
-
20.09.2024
Powstała Baza Ekspertów i Ekspertek Karty Praw Dziecka w Biznesie
-
13.09.2024
Dom na detoksie. Zapisz się na bezpłatne szkolenie
-
12.09.2024
Warszawskie Dni Filmu Niemego: 13-15 września w kinie Muranów