logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Nagrody za prace dyplomowe o CSR
06.11.2015
Tematy: Wydarzenia

Nagrody za prace dyplomowe o CSR



Dziewięcioro autorów prac dyplomowych z zakresu etyki biznesu wyłoniła Kapituła Konkursu Verba Veritatis pod przewodnictwem profesora Bolesława Roka w dziesiątej edycji. Troje najwyżej ocenionych laureatów otrzymało nagrody finansowe, których łączna pula wyniosła 7000 złotych. Rozstrzygnięcie konkursu, organizowanego przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych wraz z Akademią Leona Koźmińskiego, nastąpiło podczas III Konferencji Nienieodpowiedzialni.

Problematyka, na której mogą się skupić uczestnicy Konkursu Verba Veritatis, obejmuje duży zakres zagadnień, związanych z etyką – począwszy od społecznej odpowiedzialności biznesu, przez ład korporacyjny, innowacyjność społeczną w gospodarce, dobre praktyki na rynku finansowym, ze szczególnym uwzględnieniem rynku consumer finance, przeciwdziałanie nadużyciom gospodarczym, a na zagadnieniach etycznych w ekonomii teorii zarządzania kończąc.

Uprawnieni do udziału w Konkursie Verba Veritatis byli studenci, absolwenci i doktoranci uczelni wyższych w Polsce, którzy swoje prace obronili przed końcem 2011 roku. Intencją organizatorów projektu jest bowiem promowanie wśród młodych ludzi, wchodzących na rynek pracy lub planujących karierę naukową, postaw etycznych i idei zrównoważonego rozwoju, które mogą przełożyć się na późniejsze funkcjonowanie w przestrzeni społecznej.

Jakość zgłoszonych prac członkowie kapituły oceniali według czterech podstawowych kryteriów: wartości merytorycznej, znaczenia praktycznego, innowacyjności oraz poziomu warsztatu naukowego. Wzrosła liczba prac doktorskich, które – w ocenie członków kapituły – prezentowały bardzo wysoki poziom merytoryczny. Trzy z nich znalazły uznanie w oczach jurorów, z czego dwie – uhonorowano nagrodą pieniężną. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło Piotrowi Wójcikowi za pracę zatytułowaną „Dynamic capability to create shared value as a new approach to corporate social responsibility”, napisaną w Szkole Głównej Handlowej pod kierunkiem prof. Tomasza Gołębiowskiego. – W swojej pracy stawiam dość obrazoburczą tezę, że CSR umarł, w związku z czym przedsiębiorstwa, uwzględniające w swoich strategiach zarządzania zrównoważony rozwój mogłyby, poprzez tworzenie wartości ekonomicznej, kreować wartość wspólną, społeczną. Punkt wyjścia do teoretycznych rozważań stanowi koncepcja zaproponowana przez Michaela Portera z Harvard Business School – twierdzi Wójcik.

Drugie miejsce w kategorii prac doktorskich przyznano Beacie Balickiej–Błagitce za pracę „Instytucjonalizacja etyki w działalności podmiotów ekonomii społecznej”, obronioną na Uniwersytecie Opolskim pod kierunkiem ks. prof. Piotra Morcińca. Oprócz dwóch doktoratów, nagrodę finansową za najlepszą, w ocenie kapituły, pracę magisterską odebrała Lena Grzesiak. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego przeprowadziła w gronie właścicieli firm ankietę na temat zjawiska nadużyć, a wnioski z niej zawarła w pracy „Analiza i ocena skali występowania zjawisk nadużyć w polskich przedsiębiorstwach z sektora MŚP na przykładzie województwa łódzkiego”. 

Ponadto zostało wyróżnionych sześć innych prac – spośród doktorskich, praca autorstwa Jarosława Gresera („Transnarodowe korporacje a prawa człowieka”), w kategorii prac magisterskich – Agaty Blinkiewicz („Systematyczny CSR jako wkład korporacji transnarodowych w zmniejszanie skali niedożywienia na świecie”), Michaliny Filipkowskiej („Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu w działalności banków i instytucji rynku kapitałowego”) oraz Iwony Wziętek („Etyka w rachunkowości jako wyzwanie dla współczesnego biznesu”). Wyróżniono również prace licencjackie Justyny Pietryszak („Inwestowanie społecznie odpowiedzialne oparte o analizę czynników ESG ujawnionych w raportach na podstawie wybranych przykładów”) i Jakuba Wesołego („Zastosowanie gryfikacji w ramach społecznej odpowiedzialności”).








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek