logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  06.11.2015

Nagrody za prace dyplomowe o CSR



Dziewięcioro autorów prac dyplomowych z zakresu etyki biznesu wyłoniła Kapituła Konkursu Verba Veritatis pod przewodnictwem profesora Bolesława Roka w dziesiątej edycji. Troje najwyżej ocenionych laureatów otrzymało nagrody finansowe, których łączna pula wyniosła 7000 złotych. Rozstrzygnięcie konkursu, organizowanego przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych wraz z Akademią Leona Koźmińskiego, nastąpiło podczas III Konferencji Nienieodpowiedzialni.

Problematyka, na której mogą się skupić uczestnicy Konkursu Verba Veritatis, obejmuje duży zakres zagadnień, związanych z etyką – począwszy od społecznej odpowiedzialności biznesu, przez ład korporacyjny, innowacyjność społeczną w gospodarce, dobre praktyki na rynku finansowym, ze szczególnym uwzględnieniem rynku consumer finance, przeciwdziałanie nadużyciom gospodarczym, a na zagadnieniach etycznych w ekonomii teorii zarządzania kończąc.

Uprawnieni do udziału w Konkursie Verba Veritatis byli studenci, absolwenci i doktoranci uczelni wyższych w Polsce, którzy swoje prace obronili przed końcem 2011 roku. Intencją organizatorów projektu jest bowiem promowanie wśród młodych ludzi, wchodzących na rynek pracy lub planujących karierę naukową, postaw etycznych i idei zrównoważonego rozwoju, które mogą przełożyć się na późniejsze funkcjonowanie w przestrzeni społecznej.

Jakość zgłoszonych prac członkowie kapituły oceniali według czterech podstawowych kryteriów: wartości merytorycznej, znaczenia praktycznego, innowacyjności oraz poziomu warsztatu naukowego. Wzrosła liczba prac doktorskich, które – w ocenie członków kapituły – prezentowały bardzo wysoki poziom merytoryczny. Trzy z nich znalazły uznanie w oczach jurorów, z czego dwie – uhonorowano nagrodą pieniężną. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło Piotrowi Wójcikowi za pracę zatytułowaną „Dynamic capability to create shared value as a new approach to corporate social responsibility”, napisaną w Szkole Głównej Handlowej pod kierunkiem prof. Tomasza Gołębiowskiego. – W swojej pracy stawiam dość obrazoburczą tezę, że CSR umarł, w związku z czym przedsiębiorstwa, uwzględniające w swoich strategiach zarządzania zrównoważony rozwój mogłyby, poprzez tworzenie wartości ekonomicznej, kreować wartość wspólną, społeczną. Punkt wyjścia do teoretycznych rozważań stanowi koncepcja zaproponowana przez Michaela Portera z Harvard Business School – twierdzi Wójcik.

Drugie miejsce w kategorii prac doktorskich przyznano Beacie Balickiej–Błagitce za pracę „Instytucjonalizacja etyki w działalności podmiotów ekonomii społecznej”, obronioną na Uniwersytecie Opolskim pod kierunkiem ks. prof. Piotra Morcińca. Oprócz dwóch doktoratów, nagrodę finansową za najlepszą, w ocenie kapituły, pracę magisterską odebrała Lena Grzesiak. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego przeprowadziła w gronie właścicieli firm ankietę na temat zjawiska nadużyć, a wnioski z niej zawarła w pracy „Analiza i ocena skali występowania zjawisk nadużyć w polskich przedsiębiorstwach z sektora MŚP na przykładzie województwa łódzkiego”. 

Ponadto zostało wyróżnionych sześć innych prac – spośród doktorskich, praca autorstwa Jarosława Gresera („Transnarodowe korporacje a prawa człowieka”), w kategorii prac magisterskich – Agaty Blinkiewicz („Systematyczny CSR jako wkład korporacji transnarodowych w zmniejszanie skali niedożywienia na świecie”), Michaliny Filipkowskiej („Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu w działalności banków i instytucji rynku kapitałowego”) oraz Iwony Wziętek („Etyka w rachunkowości jako wyzwanie dla współczesnego biznesu”). Wyróżniono również prace licencjackie Justyny Pietryszak („Inwestowanie społecznie odpowiedzialne oparte o analizę czynników ESG ujawnionych w raportach na podstawie wybranych przykładów”) i Jakuba Wesołego („Zastosowanie gryfikacji w ramach społecznej odpowiedzialności”).


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 03.03.2023

    YC x NGO – trwa nabór na konkurs!


  • 02.03.2023

    Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski


  • 01.03.2023

    Operacja Czysta Rzeka rusza po raz piąty


  • 28.02.2023

    Startuje DOING GOOD – platforma z ofertami pracy zmieniającej świat na lepsze


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek