9 kwietnia br. podczas 41. Światowego Kongresu Reklamy w Waszyngtonie ogłoszono zwycięzców 1. edycji Global IAA Responsibility Awards. Grand Prix przyznano agencji TBWA z Paryża za 140-sekundową animację „Signatures” dla Amnesty International, która zdobyła też Złotego Lwa w Cannes oraz wiele innych nagród.
Maciej Waligóra i Filip Berendt, art directorzy z działu kreacji agencji reklamowej DDB, otrzymali brązową nagrodę za layout pt. „Panda” przygotowany przez agencję dla Fundacji Dzieci Niczyje. Kampania składała się z trzech layoutów pokazujących dzieci w przebraniach maskujących rany wynikające z pobicia i przemocy w domu.
—> opis kampanii i kreacje: Przemoc ukryta
„Ustanowiona nagroda ma potwierdzać wkład branży reklamowej w rozwiązywanie bieżących istotnych problemów oraz motywować do dążenia do doskonałości w komunikacji społecznej” – mówi Hervé de Clerck, wiceprezes IAA ds. CSR.
Komentarz redakcji Wygląda na to, że nagroda doniośle nazwana „Responsibility Award” i posługująca się szeroko terminem „CSR”, jest po prostu nagrodą dla najlepszych kampanii społecznych, które niekoniecznie mają coś wspólnego ze społeczna odpowiedzialnością biznesu. Ale brzmi dobrze.
zobacz także
-
13.11.2025Wydarzenia
„6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025
-
03.10.2025Wydarzenia
Weekend Adopcji Mars i TOZ
-
01.10.2025Wydarzenia
Rusza system kaucyjny! Na czym polega?
-
19.09.2025Wydarzenia
IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!
-
17.09.2025Wydarzenia
Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra
-
10.09.2025Wydarzenia
Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

