9 kwietnia br. podczas 41. Światowego Kongresu Reklamy w Waszyngtonie ogłoszono zwycięzców 1. edycji Global IAA Responsibility Awards. Grand Prix przyznano agencji TBWA z Paryża za 140-sekundową animację „Signatures” dla Amnesty International, która zdobyła też Złotego Lwa w Cannes oraz wiele innych nagród.
Maciej Waligóra i Filip Berendt, art directorzy z działu kreacji agencji reklamowej DDB, otrzymali brązową nagrodę za layout pt. „Panda” przygotowany przez agencję dla Fundacji Dzieci Niczyje. Kampania składała się z trzech layoutów pokazujących dzieci w przebraniach maskujących rany wynikające z pobicia i przemocy w domu.
—> opis kampanii i kreacje: Przemoc ukryta
„Ustanowiona nagroda ma potwierdzać wkład branży reklamowej w rozwiązywanie bieżących istotnych problemów oraz motywować do dążenia do doskonałości w komunikacji społecznej” – mówi Hervé de Clerck, wiceprezes IAA ds. CSR.
Komentarz redakcji Wygląda na to, że nagroda doniośle nazwana „Responsibility Award” i posługująca się szeroko terminem „CSR”, jest po prostu nagrodą dla najlepszych kampanii społecznych, które niekoniecznie mają coś wspólnego ze społeczna odpowiedzialnością biznesu. Ale brzmi dobrze.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.04.2022
Polonez na Krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
-
28.04.2022
Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji
-
27.04.2022
Na Disney Channel rusza pasmo w polskim języku migowym (PJM)
-
25.04.2022
„Kawa za książkę” w Green Caffè Nero
-
22.04.2022
Dzień Ziemi 2022 — miejski happening w Krakowie
-
21.04.2022
Słodki smak pomagania — Pralina Ukraina podbija serca i kubki smakowe Polaków