Dwa programy społeczne prowadzone przez Fundację RWE Stoen: Bezpieczna Energia i Oświecona Warszawa zdobyły srebrne nagrody w konkursie Magellan Awards. Programy zostały nagrodzone w kategorii „relacje ze społecznością lokalną”.
Bezpieczna Energia RWE Stoen to program edukacyjny skierowany do najmłodszych (sześciolatków oraz uczniów pierwszych klas szkół podstawowych). Ma on na celu przekazanie dzieciom wiedzy na temat zasad korzystania z elektryczności oraz wykształcenie w nich umiejętności bezpiecznego obchodzenia się z prądem. Od 2007 roku III edycja programu jest realizowana jako cykl zajęć przeznaczonych do samodzielnego prowadzenia przez nauczycieli i wychowawców. Dotychczas w lekcjach Bezpiecznej Energii wzięło udział ponad 13 tysięcy dzieci z warszawskich szkół i przedszkoli. Na potrzeby programu stworzono stronę internetową www.bezpiecznaenergia.pl Dostępne są na niej informacje związane z organizacją zajęć oraz wszelkie informacje na temat programu.
Celem akcji Oświecona Warszawa jest poprawa bezpieczeństwa, poprzez postawienie 100 latarni w niebezpiecznych i nieoświetlonych punktach Warszawy. Miejsca, w których zostaną zamontowane latarnie wskazali sami warszawiacy, wybierając spośród osiemdziesięciu punktów zaproponowanych przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy i Komendę Stołeczną Policji. Pierwsze latarnie zabłysły w listopadzie 2006 roku przy ulicy Ogrodowej 5.
Oba programy były nagradzane już wcześniej. W listopadzie 2007 roku znalazły się w gronie najlepszych praktyk społecznej odpowiedzialności biznesu, prezentowanych na targach CSR Europe MarketPlace w Brukseli. Program Bezpieczna Energia została także wyróżniony w konkursie Złote Spinacze 2007 w kategorii CSR, a Oświecona Warszawa nagrodzona złotą statuetką międzynarodowego konkursu SABRE Awards 2006.
Konkurs Magellan Awards jest organizowany przez League of American Communications Professionals. Do konkursu można zgłaszać projekty w kategoriach takich jak, community relations, komunikacja kryzysowa, komunikacja wewnętrzna, komunikacja korporacyjna. Do tegorocznej siódmej edycji konkursu zgłoszono ponad 450 zrealizowanych kampanii ze Stanów Zjednoczonych i 7 z innych krajów.
opr: m.czerepak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!