Mężczyzna przygotowuje się do świąt pakując prezenty, nie będąc przy tym w nic ubrany. Jego ekscentryczne zachowanie nie wynika jednak z nudystycznych upodobań, lecz ma zachęcać do postawy proekologicznej, którą można zawrzeć w słowach "Give Naked" (Daj nagi).
Bohater filmu reklamowego wykonuje osobliwe gesty – nadyma brzuch oraz goli klatkę piersiową – aby zilustrować słowa lektora perorującego o ciemnych stronach zwyczaju obdarowywania się prezentami. W okresie świątecznym Amerykanie wytwarzają o 25% odpadów więcej. Pochodzą one w dużej mierze z papierów do pakowania prezentów, do produkcji których potrzeba wyciąć 30 milionów drzew. Można temu w prosty sposób zaradzić, "dając (prezent) nagi" – czyli opakowany w materiały znalezione w swoim otoczeniu, jak np. kolorowe gazety.
Proponowane w spocie autorstwa Preston Kelly postępowanie wymaga nieco kreatywności. Dlatego organizatorzy kampanii zachęcają do dzielenia się swoimi pomysłami i zdjęciami oryginalnie owiniętych prezentów na portalu internetowym give-naked.org oraz do umieszczania tematycznych Hashtagów na Twitterze. Do 31 grudnia każda taka aktywność będzie premiowana jednym dolarem dla Oxfam America.
Justyna Wdowiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.02.2025
Gest solidarności
-
06.02.2025
Nie śpij!
-
06.02.2025
Pierwszy raz
-
04.02.2025
Wejdź po schodach
-
03.02.2025
Trujące lekarstwa
-
21.01.2025
Seniorzy, którzy nie istnieją