logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Nadzy mężczyźni mówią, że kobiety nie są mięsem
10.06.2008
Tematy: Kampanie, Serbia i Czarnogóra, Prawa człowieka

Nadzy mężczyźni mówią, że kobiety nie są mięsem

Your browser does not support the video tag.


Przysłonięci jedynie przez plansze z cyframi znani serbscy dziennikarze, aktorzy i reżyserzy* wystąpili w kampanii „Gole Činjenice” („Gołe Fakty”) sprzeciwiającej się handlowi ludźmi, przekonując opinię społeczną, że „Žene nisu meso. Deca nisu roblje. Ljudi nisu roba.” („Kobiety nie są mięsem, dzieci nie są niewolnikami, ludzie nie są towarami”). Celem akcji było uświadomienie Serbom ciągle aktualnego problemu oraz zaktywizowanie ich do telefonicznego zgłaszania wszelkich objawów handlu ludźmi.

Kluczowe dla kampanii jest, że to właśnie mężczyźni informują o problemie, wyrażając swoją troskę o kobiety i dzieci. Nie odwołano się do, jak się wydaje, powszechnego pokazywania wykorzystanych kobiet i dzieci. Z drugiej jednak strony twórcy filmu narazili się na zarzut, że pokazanie tylko mężczyzn jest wyrazem ich wyższości nad kobietami i dziećmi. Tymczasem handel ludźmi to nie tylko sprzedawanie kobiet i dzieci do domów publicznych, ale też handel narządami i tanią siłą roboczą – ludźmi, w tym mężczyznami, którzy za swoją pracę otrzymują wynagrodzenie niższe niż dopuszcza prawo danego kraju.

Każdego roku ponad pół miliona osób, w większości kobiet i dzieci, staje się ofiarami handlu ludźmi. Problem ten silnie obecny jest na Bałkanach, m.in. w Serbii. Tam na ludzkiej biedzie, braku perspektyw i środków do życia, a także dyskryminacji żerują handlarze. Ofiary rekrutowane są przez ludzi, których znają, przez obcych, przez fałszywe ogłoszenia, przez internet.

Kampania Gole Činjenice, piąta w kolekcji kampanii realizowanych przez Astrę, organizację zajmującą się problemem handlu ludźmi, 5 grudnia 2008 roku podczas "La Nuit des Publivores" ("Nocy Reklamożerców") została uznana za najlepszą serbską kampanię społeczną tamtego roku.
D.Sokołowska

* Jugoslav Ćosić, Milutin Petrović, Ivan Tasovac, Dejan Anastasijević, Željko Bodrožić, Branislav Lečić i Vukašin Marković



Nazwa kampanii:
Gole Činjenice
Czas:
2008.6.4 - 2008.6.30
Nadawca:
Astra (Anti-trafficking Action)
Media:
Telewizja
Wykonawca:
Astra
Adresaci:
Ogół społeczeństwa serbskiego
Hasło kampani:
Žene nisu meso. Deca nisu roblje. Ljudi nisu roba. (Kobiety nie są mięsem. Dzieci nie są niewolnikami. Ludzie nie są towarami)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek