Ani kobiety, ani mężczyźni nie potrzebują mieć za wielu włosów. Nadmiar nie służy też przyrodzie. Za częste i zbyt obfite podlewanie domowego ogródka nie tylko nie poprawi stanu przydomowej roślinności, lecz jest również zwykłym marnowaniem cennego surowca. Utrzymane w pomarańczowej kolorystyce billboardy kampanii „Use only what you need” ("Wykorzystuj tyle, ile potrzebujesz") ilustrują problem marnowania wody w gospodarstwach domowych. Zjawisko to jest szczególnie niebezpieczne w suchym, południowo-wschodnim regionie Colorado, nawiedzanym często przez susze i pożary.
W kampanii wykorzystano standardowe billboardy oraz guerilla marketing: stojące na ulicy hydranty wielkości dorosłego człowieka, dwa razy większe niż normalnie ławki oraz automaty z prasą mają zwrócić uwagę na wykorzystywanie wody przekraczające rzeczywiste zapotrzebowanie człowieka.
Kolejne edycje kampanii „Use only what you need” odbywają się od 2006 r. Organizatorem akcji jest Denver Water, spółka wodna wykupiona przez mieszkańców, zajmująca się dystrybucją wody, nadzorowaniem jej stanu i edukacją obywateli. Celem całości działań jest zmniejszenie zużycia wody w rejonie Colorado z 22% w 2006 r. do 20% w 2016 r. W ciągu pierwszych czterech edycji kampanii udało się zmniejszyć zużycie wody o 18 %.
Poprzednie edycje kampanii można obejrzeć tutaj i tutaj.
M. Lewkowicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.08.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy