Z przepełnionej urny z prochami spod uchylonego wieka wysypuje się nadmiar zawartości. Wszystko wskazuje na to, że nie należała ona do szczupłej osoby.
Reklamy prasowe zachęcające w powyższy sposób do dbania o swoją wagę pojawiły się w kwietniu ubiegłego roku w Belgii. Przekaz jest jasny – otyłość prowadzi do śmierci. Belgijska Liga Otyłości (Obesitas Liga) starała się zwrócić uwagę na problem nadwagi, który w krajach rozwiniętych zaczyna zajmować niechlubne pierwsze miejsce na liście najczęstszych przyczyn zgonów – "In Belgium, overweight is becoming cause of death number one" (W Belgii nadwaga staje się numerem jeden pośród przyczyn śmierci)
Otyłość, jako choroba cywilizacyjna wymieniana jednym tchem z AIDS, cukrzycą, czy nerwicami, zbiera coraz większe żniwo. Jak wynika z badań, prawie 1,5 miliona Belgów jest otyłych lub cierpi na nadwagę. Lekarze apelują o zmianę nawyków, ponieważ zwiększa ona ryzyko cukrzycy, chorób serca a także różnych odmian raka.
Reklama została zakwalifikowana do pierwszej piątki laureatów w belgijskim konkursie na kampanie zwiększające świadomość społeczną, a Obesitas Liga kolejny raz otrzymała nagrodę "De Standaard Solidariteitsprijs" za podjętą inicjatywę społeczną.
P.Ciesielkiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2024
#nazdrowiepsychiczne
-
21.03.2024
Załóż, że mogę
-
29.02.2024
Cztery szkodliwe mity o otyłości
-
27.02.2024
Muzeum Ginącej Mobilności
-
26.02.2024
Linia nadziei
-
16.02.2024
Pijemy coraz mniej piwa