logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Pomoc rozwojowa
   ──────  05.03.2010

Nabój to wojna, a ołówek to przyszłość



Nawet Rwanda, kojarzona z ubóstwem i konfliktami etnicznymi, oglądana – np. za pomocą flipbooka – z innej perspektywy, staje się miejscem nadziei na lepszą przyszłość.

Amerykańska Fundacja Rwanda rozdawała w marcu br. tzw. flipbooki (książki, na stronach których znajdują się ilustracje po przekartkowaniu dające wrażenie oglądania filmu rysunkowego) zatytułowane „Changing perspectives, changing futures” (Zmiana perspektyw, zmiana przyszłości). Szybkie przekartkowanie książki ukazywało drogę, jaką Rwanda powinna przejść, by zmienić się na lepsze. Przede wszystkim zaś miało nakłonić odbiorców, by nie myśleli o Rwandzie wyłącznie jako o teatrze działań wojennych, ale też jako o miejscu, gdzie wiele mogą zdziałać edukacja i wsparcie. Innymi słowy- żeby zamiast skupiać się na przeszłości, spojrzeć w przyszłość.

Książkę można było oglądać z dwóch stron. Jedna z „animacji” przedstawiała przeistaczanie się naboju w niezbędny element wyposażenia ucznia, jakim jest ołówek: „You can’t erase the past. Help write a better future” („Nie możesz wymazać przeszłości. Pomóż napisać lepszą przyszłość) – informowała ostatnia kartka. W drugim wariancie odbiorca oglądał smutne twarze czarnoskórych dzieci. Końcowy tekst informował, że edukacja może zmienić przyszłość dziecka – zastąpić rozpacz nadzieją.

Fundacja Rwanda powstała na początku lutego 2007 roku, po podróży jej założycieli – fotografa Jonathana Torgovnika i dziennikarza Geoffreya Cowleya – do Afryki Wschodniej. Zbierali tam materiały do tekstu dla czasopisma Newsweek, poświęconego 25 latom epidemii AIDS. Głównymi beneficjentami działań organizacji są ofiary gwałtów wojennych w 1994 roku i ich dzieci.
A. Postek


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Changing perspectives. Changing futures.
Czas:
2010.3.1 - 2010.3.30
Tematy:
Pomoc rozwojowa
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
Foundation Rwanda
Media:
Ambient
Wykonawca:
JWT Atlanta
Adresaci:
Obywatele USA, potencjalni darczyńcy
Hasło kampani:
Changing perspectives, changing futures. A flip book/a way to help. (Zmiana perspektyw, zmiana przyszłości. "Flip book"/sposób na pomoc.).





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek